Edytorstwo

„Gazeta Wyborcza” z nowym obliczem

„Gazeta Wyborcza” świętuje w tym roku 30-lecie istnienia. W związku z tym odświeżyła makietę, która niemal nie zmieniała od 2006 roku.


Nowy układ jest nowoczesny, lżejszy, ma więcej światła. Zmienił się krój pisma, bardziej eksponowane są fotografie, np. na drugiej stronie wydania. Autorzy komentarzy, felietonów i opinii przedstawiani są rysunkowym portretem. Nowością będzie też „Temat dnia” – wyróżniony i najważniejszy zdaniem redakcji temat, który ma się przewijać przez kilka stron wydania dziennika.

Druga część wydania to działy Opinie, Kultura, Nauka i Reportaż, w których więcej będzie dłuższych form dziennikarskich. Codziennie, oprócz sobót, na łamach dziennika pojawi się sekcja Poradnik, która będzie oferować praktyczne treści, użyteczne dla czytelników, np. informatory o zmianach w prawie, systemie emerytalnym bądź związane z edukacją. W czwartki Poradnik będzie miał charakter konsumencki, a w piątki zajmie cztery strony i w całości zostanie poświęcony tematyce zdrowotnej, zastępując wydania „Tylko Zdrowie”. W nowej makiecie zmieni się także wygląd tygodników „Duży Format”, „Ale Historia”, „Mój Biznes”, „Nasza Europa” i „Magazyn Świąteczny”.

Magazyny lokalne zostaną połączone z „Co Jest Grane” (oprócz wydania w Warszawie) .

Autorem nowej makiety GW jest Jacek Utko. Jego poprzednie projekty pięciokrotnie zdobywały nagrodę World’s Best Designed Newspaper i trzykrotnie European Newspaper of the Year.

Więcej  >>>

(info wg wirtualnemedia.pl)

Biuletyn "Wydawcy"
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *