Konkursy Różne

Piórko – nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

11 lutego ruszył nabór tekstów do siódmej edycji konkursu Biedronki Piórko. Debiutanci mogą nadsyłać swoje prace tekstowe do 22 marca. Po wybraniu pracy (18 maja) ruszy przyjmowanie projektów ilustracji.

Piórko to projekt sieci Biedronka, mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Zwycięzcy konkursu, czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego, otrzymają po 100 tys. zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 uczestników. Zwieńczeniem Piórka 2020 było odsłonięcie ekologicznego muralu z okładką zwycięskiej książki. Powstały na warszawskim Powiślu mural stworzono za pomocą specjalnych farb, które pomagają oczyszczać powietrze ze smogu.

W komisji konkursowej zasiadają: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa oraz aktor Wiktor Zborowski.


W zeszłorocznym konkursie wzięło udział około 4800 osób, w kategorii „tekst” wygrała Agnieszka Syczyło, za opowieść pod tytułem O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz.

Dotychczas w ramach konkursu ukazało się sześć książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii “Piórko”.

Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl.

(źródło Piórko 2021)

Dodaj komentarz