Profil księgarni TaniaKsiazka.pl na Instagramie zajął w styczniu 2023 r. pierwsze miejsce w kategorii Marki – “Kultura i Sztuka” w Polsce.
W raporcie opublikowanym przez firmę analityczną “Sotrender” odnotowano 0,3-procentowy wzrost liczby obserwujących księgarnię. Profil TaniaKsiazka śledzi ponad 90 tys. osób. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazła się marka, która ma prawie dwa razy mniej użytkowników.
Konkurencja w kategorii “Marki — Kultura i Sztuka” w Polsce jest silna. To podkreśla wyjątkowość osiągnięcia naszego profilu. Zajęcie 1. miejsca ze znaczącą przewagą nad konkurencją potwierdza, że przyjęta przez nas strategia działa i przynosi wymierne efekty. Współtworzymy społeczność zainteresowaną literaturą, bo naszą misją jest kulturalne uzależnianie m.in. od literatury – mówi Justyna Brzezińska — Marketing Communications Manager w Gloselu (właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl).
Pod kątem aktywności użytkowników TaniaKsiazka zajęła w styczniu 3. miejsce (ponad 21 tys. polubień i komentarzy na profilu). Natomiast pod względem wskaźnika wszystkich aktywności na profilu w skali miesiąca (Activity Index) księgarnia z Białegostoku znalazła się na 2. miejscu.
Jako marce zależy nam na dialogu z użytkownikami. Działania opieramy na współtworzeniu społeczności bookstagrama. Nasz profil stał się miejscem wymiany opinii na temat książek, wzajemnych poleceń, czy luźnych myśli, pobudzając wyobraźnię. Co więcej – niejednokrotnie rzucamy społeczności wyzwania, sprawdzając jej czytelniczą wiedzę. Współpracujemy też z influencerami. Ich działania w sieci z pewnością przyczyniły się do wzrostu zainteresowania literaturą młodzieżową w całym rynku książki w ostatnim czasie – dodaje Justyna Brzezińska.
Wśród 15 najlepszych postów w kategorii “Kultura i sztuka” wpisy TaniaKsiazka.pl znalazły się 3 razy.
Sotrender powrócił do publikacji raportu “Instagram Trends Polska” w grudniu 2022 roku, po niemal 5-letniej przerwie.
(info TaniaKsiazka.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.