Polska Izba Druku przyznała najbardziej prestiżowe nagrody polskiej branży poligraficznej – Złote Gryfy. Wręczenie statuetek i dyplomów miało miejsce podczas 3. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanego 17 maja w warszawskim hotelu Sobieski. W imprezie wzięło udział około 300 osób, reprezentujących firmy członkowskie PID, sponsorów i partnerów Izby oraz przedstawicieli mediów branżowych.
Najważniejszym wydarzeniem Balu była ceremonia wręczenia nagród Złotego Gryfa. Statuetki wręczali przedstawiciele sponsorów konkursu, w towarzystwie Grzegorza Bieleckiego, prezesa Polskiej Izby Druku, i Ryszarda Czekały, dyrektora biura PID.
A oto lista drukarń, które otrzymały nagrody:
Kategoria „Książka wielobarwna w oprawie złożonej”
1. Złoty Gryf
„W kręgu arcydzieł. Zbiory sztuki w Polsce” – OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne
2. „12 opowiadań” – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, Kraków
3. „Ikona. Obraz i słowo – miedzy tym co ulotne a wieczne” – Orthdruk Sp. z o.o., Białystok
Kategoria „Książka wielobarwna w oprawie prostej”
1. Złoty Gryf
„Paryż” – katalog Warszawa Królikarnia – Leograf Group Krzysztof Kluk, Czosnów
2. „6 zmysłów 6 sensens” – Zakład Wydawniczo-Poligraficzny „Pozkal”, Inowrocław
3. Katalog „Tiffi” – OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne
Kategoria „ Książka jednobarwna w oprawie złożonej”
1. Złoty Gryf
„Czarny Ogród” – Drukarnia Wydawnicza im. W. L. Anczyca SA, Kraków
2. „Dobre obyczaje w drodze” – Zakład Poligraficzno-Wydawniczy „Pozkal”
3. Wielki słownik polsko-niemiecki – OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne
Kategoria „Książka jednobarwna w oprawie prostej”
(wyróżniono jedynie dwie prace)
1. Złoty Gryf
„Harry Potter i insygnia śmierci” – Poznańskie Zakłady Graficzne
2. „Już prawie jestem tatą” – Oficyna Wydawniczo – Poligraficzna Adam Mazurek, Warszawa
Kategoria „Czasopismo wielobarwne”
1. Złoty Gryf
Magazyn „Wino” nr 3 – Zakłady Graficzne Taurus Stanisław Roszkowski Sp. z o.o., Halinów
2. „Teatr KTO” – Polskapresse Oddział Poligrafia, Drukarnia Sosnowiec
3. „Promenada Sukcesu” – Drukpol SA, Warszawa
Kategoria „ Akcydens opakowaniowy”
Złoty Gryf
Smirnoff Black 07 L/2007 – Cartondruck Polska Sp. z o.o., Tczew
2. Pudełko na wódkę Żuraw Gdański – Drukarnia Multipress Sp. z o.o., Kraków
3. Opakowanie Chivitas Regal Limited Edition – Cezar SA, Zaścianki
Kategoria „Akcydens informacyjny”
1. Złoty Gryf
„Ksiega znaczków” – PWPW SA, Warszawa
2. „Peer Gynt” – program Teatr Dramatyczny – Leograf Group Krzysztof Kluk, Czosnów
3. Hotele SPA – Torro Sp. J, Warszawa
Kategoria „Gazeta”
1. Złoty Gryf
„Polska Gazeta Opolska” – Polskapresse Oddział Poligrafia, Drukarnia Sosnowiec
2. „Metro” (07.09.2007) Katowice – Agora Poligrafia Sp. z o.o., Tychy oraz
„Polska Gazeta Krakowska” – Polskapresse Oddział Poligrafia, Drukarnia Sosnowiec
3. „Rzeczpospolita” (19.12.2007) – Warszawa Print Sp. z o.o., Raszyn- Jaworowa
Nagrodę specjalną „Diamentowego Gryfa” za zdobycie trzech nagród „Złotego Gryfa” otrzymały w tym roku Olsztyńskie Zakłady Graficzne OZGRAF SA.
Na zakończenie gali Ryszard Czekała, dyrektor biura Polskiej Izby Druku, poinformował, że dzięki wspólnym staraniom PID i miesięcznika Poligrafika prace nagrodzone w sześciu kategoriach tegorocznej edycji Złotych Gryfów (poza czasopismem i gazetą) zostaną pokazane podczas specjalnej ekspozycji drupacube TOP 100 Award Exhibition, zorganizowanej w ramach targów drupa 2008, rozpoczynających się 29 maja w Düsseldorfie. Ekspozycja obejmuje 100 najlepszych produktów poligraficznych uhonorowanych w różnych konkursach branżowych, organizowanych na całym świecie. Mamy nadzieję, że będzie to znakomita okazja do wypromowania polskiej branży poligraficznej i pokazania, że nasze drukarnie pod względem jakości w niczym nie odbiegają od swoich zachodnich konkurentów – powiedział Ryszard Czekała.
Po części oficjalnej rozpoczęła się wspólna zabawa przy muzyce zespołu Yaka Band. Specjalną atrakcją wieczoru był występ Barbary Melzer, artystki Teatru Buffo, wraz z towarzyszącą jej grupą taneczną.
W czasie Balu przeprowadzono licytacje koszulek piłkarskich Legii Warszawa i reprezentacji Polski, z których dochód zostanie przekazany na rzecz zniszczonej przed kilkoma miesiącami wskutek pożaru szkoły dla niewidomych dzieci w Laskach k. Warszawy.
Sponsorem głównym Balu była firma Winkowski Sp. z o.o., zaś sponsorami wspierającymi – Agfa Graphics Sp. z o.o., Deutsche Leasing Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Müller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley Europe, Sun Chemical Sp. z o.o. i Xerox Polska. Konkurs Złotego Gryfa objęły patronatem medialnym media branżowe – magazyny: Opakowanie, Poligrafika, Print & Publishing, Świat Druku, Świat Poligrafii, Vidart i Wydawca oraz portale internetowe: Drukarnie.com.pl i PrintinPoland.com.
(info printinpoland.com)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.