Czasopisma

Sprzedaż dzienników w lutym 2019

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl  liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lutym br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży mógł pochwalić się  „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie”.

Wg informacji Związku Kontroli Dystrybucji Prasy  średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 228 266 egz., czyli o 11,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Drugą lokatę ze sprzedażą 116 162 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media) – spadek o 6 proc. Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 6,04 proc. do 92 259 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 16,26 proc. do 13 903 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę. Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 6,40 proc., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w zestawieniu był ósmy. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 9 441 egz.

W lutym w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) – o 14,78 proc. Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,34 proc.

 

Uwaga:

– sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań;

– rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań;

– nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

(info wg witualnemedia.pl)

Dodaj komentarz