Czasopisma

Marquard Media Polska zamyka wszystkie swoje magazyny

Wydawnictwo Marquard Media Polska ogłosiło, że rezygnuje z wszystkich magazynów prasowych i zwalnia 70 proc. pracowników. Tym samym oznacza to koniec wydawania takich tytułów jak „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wg ekspertów jest to wydarzenie symboliczne: były już zamykane tytuły prasowe w poprzednich latach, ale nigdy jeszcze żaden wydawca w Polsce jednym ruchem nie zamknął wszystkich tytułów prasowych.

Wydawnictwo decyzję tę tłumaczy niewielką skalą działalności, bardzo konkurencyjnym rynkiem, dużą zależnością od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonałym modelem biznesowym. Grudniowe wydania magazynów „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy” będą ostatnimi w historii na polskim rynku. W konsekwencji pracę w firmie straci około 70 proc. pracowników.Jednocześnie Marquard zrezygnuje z rozwijania witryn internetowych magazynów z wyjątkiem CKM.pl. Skoncentruje się na swoich pozostałych serwisach: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, zapowiada też ponowne uruchomienie stron Supermamy.pl i Autostuff.pl. W dalszej perspektywie mowa ma być także o rozwoju serwisów: Boska.pl, Hotmoda.pl oraz Milionkobiet.pl. Działalność spółki ma skupić się także na dwóch inicjatywach: aplikacji ShoppieGo oraz nakładce Act2Access.

Jesienią ub.r. wydawca wycofał z rynku magazyny „Shape” i „Hot Moda”, tłumacząc, że chce się skupić na swoich najsilniejszych markach.

Wg Wiesława Podkańskiego, prezesa honorowego Ringier Axel Springer Polska i byłego prezesa Izby Wydawców Prasy „od dawna nieoficjalnie mówiło się na rynku o tym, że będą podejmowane jakieś działania wydawcy w związku z tymi tytułami. (…) W ciągu ostatnich trzech lat w tym wydawnictwie popełniano różnego rodzaju błędy, łącznie z personalnymi. Zmieniało się kierownictwo, koncepcje. To nigdy nie przynosi dobrych efektów (…) nie będzie żadnego gwałtownego upadku prasy. Warunek jest jeden: nie może przybywać kolejnych trudności. Wiadomo, co działo się przez ostatnie miesiące, jeśli chodzi o kolportaż prasy. Według niego nastąpi raczej powolna specjalizacja tytułów prasowych, ich łączenie, fuzje.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *