Różne Rynek wydawniczy

Agencja OKO kończy 20 lat

20 lat temu, 22 lutego 2000 roku Agencja Promocyjna OKO rozpoczęła swoją działalność. Początki nowej firmy łączyły się z inwestycjami: zakupem komórki „Nokia” i połączonego z faxem aparatu telefonicznego – podstawowych ówcześnie narzędzi kontaktu ze światem. Internet pojawił się później.

Pierwsze zlecenia pochodziły ze Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak. Były to: promocja książki Władysława Szpilmana Pianista, organizacja i promocja pierwszych czterech edycji „Dni Tischnerowskich” oraz dwóch cyklów owianych legendą wykładów otwartych „Uniwersytet Latający Znaku”. Piękny początek, wśród najwspanialszych ludzi tamtych czasów, którzy na zawsze zostaną we wdzięcznej pamięci.

W ciągu minionych lat Agencja wypromowała kilkadziesiąt książek i zrealizowała wiele projektów kulturalnych, najczęściej związanych z niestandardową promocją i popularyzacją wysokiej klasy literatury

Wielką przygodą okazała się dziewięcioletnia współpraca z Fundacją Kościelskich, przy organizacji festiwalu, związanego z wręczeniem najstarszej polskiej nagrody literackiej. Bardzo kształcąca była praca przy promocji dużych projektów kulturalnych, wykonywana na zlecenie zagranicznych instytucji: Poetry Foundation z Chicago, Litewskiego Instytutu Kultury z Wilna, Goethe-Institut z Krakowa czy Ambasady Królestwa Szwecji w Warszawie. Zgromadzone doświadczenie pozwoliło lepiej realizować projekty własne, w tym Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej w Rabce. W trakcie minionych sześciu edycji, festiwal rozwinął się, zyskał stałą publiczność i zdobył liczne nagrody, między innymi nagrodę IBBY za popularyzację czytelnictwa i nagrodę Stowarzyszenia Tłumaczy Literatury „Przyjaciel Tłumacza”.

Równolegle, przez wszystkie lata, Agencja prowadziła działalność szkoleniową, co dało szansę osobistego poznania najaktywniejszych i najbardziej pomysłowych ludzi książki w Polsce. Z tych kontaktów zrodziła się idea, organizowanego przez Agencję od 2019 roku, konkursu i nagrody „Zwyrtała” za najlepszy pomysł promujący czytanie. Efekty pierwszej edycji były tak interesujące i spotkały się z tak dużym zainteresowaniem, że Agencja przygotowuje się do jego kontynuacji.
(info AP OKO)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *