Analizy/podsumowania Rynek wydawniczy Rynek za granicą Zagranica

Brytyjskie dzieci czytały książki podczas samoizolacji

Badanie zlecone przez The Reading Agency (przeprowadzone przez Beano Brain Omnibus 2020) pokazały, że 89% ankietowanych brytyjskich dzieci w wieku 7-11 lat przeczytało co najmniej jedną książkę podczas samoizolacji. To sukces – o 37% więcej niż przed zamknięciem szkół.


Czytanie było dla dzieci czymś, co pozwała im zapomnieć o otaczającej rzeczywistości, sprawiało, że czuły się zrelaksowane i szczęśliwe, jedna czwarta (26%) twierdzi, że książki bawiły je w tym trudnym czasie. Najchętniej dzieci sięgały po zwykłe książki (3 na 5 dzieci; 61%), przy czym chętniej po nie sięgały dziewczęta (65%) niż chłopcy (57%), 40% dzieci wolało czytać komiksy (49% chłopców i 30% dziewcząt).

Do kogo dzieci zwracały się z pytaniem co czytać? Przede wszystkim do nowej grupy graczy internetowych – influencerów. 45% dzieci stwierdziło, że wybrało YouTube, 28% szukało wiedzy w sieciach społecznościowych. Bardziej tradycyjne media również wpłynęły na wybór książek. 27% ankietowanych podało, że czerpało pomysły z oglądania książek w telewizji, 18% słyszała o nich w radiu. Jedna trzecia respondentów stwierdziła, że ​​przeczytała 1 książkę za radą swoich bliskich (31%).
(źródło The Reading Agency)

Dodaj komentarz