Studio 4D48 – pod takim tytułem przebiegać będzie cykl sześciodniowych spotkań online, zaplanowanych przez firmę Agfa w terminie, w jakim miały odbywać się targi drupa 2020 (18-26 czerwca br.). Poszczególne sesje tematyczne dotyczyć będą wyzwań biznesowych, z jakimi borykają się firmy poligraficzne z całego świata w związku z obecną sytuacją rynkową. Czas trwania każdej z nich wyniesie od 30 do 45 minut. Sesje przewidziane na dany dzień rozpoczynać się będą o godzinie 10 i 16. Rejestracja na poszczególne webinaria prowadzona jest za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej www.studio4d48.com. Spotkania prowadzone będą w języku angielskim z centrali firmy Agfa w Mortsel (Belgia).
Seria webinariów edukacyjnych, zaplanowanych przez firmę, będzie uwzględniać z jednej strony – trendy rynkowe i technologiczne, z drugiej – nowe sposoby wykorzystania rozwiązań marki Agfa przez drukarnie myślące o innowacyjnej i wydajnej produkcji bazującej na offsecie. Wśród poruszanych zagadnień znajdą się m.in.: płyty drukowe, sprzęt i oprogramowanie, zarządzanie barwą, standaryzacja druku oraz systemy rastrowania. Wszystkie zagadnienia, jak podkreśla Agfa, mają wpisywać się w realizowany przez firmę program ECO3, którego celem jest uczynienie procesów poligraficznych bardziej ekonomicznymi, proekologicznymi i łatwiejszymi w implementacji.
4D48 to numer naszego stoiska na targach drupa – tłumaczy Guy Desmet, kierujący marketingiem w dziale rozwiązań offsetowych firmy Agfa. – Zarówno ta wystawa, jak też wiele innych, ucierpiała wskutek pandemii koronawirusa. Jedne targi zostały przełożone, inne – odwołane, ale w tym kontekście nasze zaangażowanie w dalszy rozwój branży poligraficznej nie zmieniło się ani trochę. Chcemy nadal inspirować i angażować drukarnie do wspólnych działań. W ramach projektu Studio 4D48 eksperci firmy Agfa przekażą klientom z całego świata najnowsze informacje na temat naszej oferty oraz tego, w jaki sposób nasze rozwiązania mogą stymulować rozwój ich biznesów, z uwzględnieniem różnych działań ekonomicznych i optymalizujących koszty.
W ramach wydarzenia każdego dnia odbywać się będą dwa webinaria (o identycznej treści), na które złożą się wypowiedzi ekspertów, studia przypadku uwzględniające wdrożenia u klientów firmy Agfa oraz sesja pytań i odpowiedzi. Każde spotkanie będzie koncentrować się na wybranym segmencie rynkowym, m.in. heatsetowym i arkuszowym drukowaniu komercyjnym, drukowaniu opakowań w technice offsetowej oraz produkcji gazetowej. Przy wielu okazjach będą wskazywane takie zagadnienia jak różne sposoby automatyzacji procesów i podnoszenia wydajności, jak również redukcji kosztów.
18 czerwca: rozwiązania firmy Agfa dla wielkoformatowego, komercyjnego drukowania heatsetowego
Cykl webinariów pod hasłem „Co mieliśmy do zaprezentowania na targach drupa” zapoczątkuje sesja dedykowana komercyjnej produkcji heatsetowej. Jak podkreśla firma, magazyny, inserty czy ulotki handlowe to wymagające aplikacje, do których realizacji należy stworzyć odpowiednie warunki. Agfa stara się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując rozwiązania pozwalające na proekologiczną, wysokonakładową produkcję, uwzględniającą też aspekt kosztowy (m.in. mające zapobiegać problemom ze zrywaniem wstęgi papieru). Wśród najnowszych propozycji firmy skierowanych do drukarń komercyjnych bazujących na technice heatsetowej jest raster SPIR@L, który – jak zapewnia Agfa – generuje dodatkowe, znaczące oszczędności. Zaprezentowane zostaną także najnowsze wersje systemu workflow Apogee i portalu Apogee WebApproval, pozwalające na zwiększenie automatyzacji produkcji i poprawę interakcji z użytkownikami.
19 czerwca: automatyzacja procesów
Drugi dzień będzie poświęcony kwestii automatyzacji procesów, która – jak podkreślają organizatorzy – stała się strategicznym czynnikiem w działalności każdego przyszłościowo myślącego przedsiębiorstwa poligraficznego. Agfa wymienia tu m.in. robotykę, powszechnie znajdującą zastosowanie w obszarze prepress, podając jako przykłady usprawnienie działań i automatyczną obsługę systemów CtP (także przy podawaniu płyt z różnych palet do kilku naświetlarek). Agfa anonsuje te spotkania jako zaproszenie do poznania unikalnych rozwiązań, pozwalających uczynić kolejny krok w przyszłość.
23 czerwca: rozwiązania dla akcydensowej produkcji arkuszowej
Po kilkudniowej przerwie, cykl webinariów firmy Agfa powróci z tematyką poświęconą drukowaniu arkuszowemu w technice offsetowej. Firma będzie starała się tu rozwiązać dylematy wielu drukarń dotyczące tego, jaką płytę drukową wybrać z myślą o swojej produkcji; wśród nich są m.in. coraz popularniejsze płyty bezprocesowe i bezchemiczne. Do sesji tej zaproszeni zostali również użytkownicy oprogramowania Apogee działającego w „chmurze”, które – w połączeniu z innymi rozwiązaniami software’owymi – pomaga w dalszej automatyzacji procesów, m.in. znacząco redukując zużycie farby.
24 czerwca: rozwiązania dla produkcji opakowań w technice offsetowej
W tej części zaprezentowane zostaną nowe płyty offsetowe Agfa dedykowane wymagającym aplikacjom opakowaniowym, realizowanym m.in. z udziałem farb UV czy białych farb kryjących. Pokazy uwzględnią również oprogramowanie PressTune, pozwalające na współdziałanie z właścicielami marek oraz z klientami w kontekście zachowania jakości i stabilności kolorystycznej realizowanych prac. Tu również jedną z propozycji firmy Agfa jest raster SPIR@L, umożliwiający – jak podkreśla producent – dodatkowe oszczędności w zużyciu farby i osiągnięcie wyrazistych, czystych obrazów.
25 czerwca: automatyzacja kluczem do sukcesu w produkcji gazetowej
Jak podkreślają organizatorzy, także w kontekście produkcji gazetowej kluczowymi czynnikami w osiągnięciu sukcesu są automatyzacja procesów i efektywność kosztowa. Firma zaprezentuje w związku z tym najnowszą wersję oprogramowania Arkitex, które ma z jednej strony zautomatyzować całość procesów, z drugiej – poprawić integrację w zakresie zarządzania pracą maszyny drukującej (m.in. w kontekście terminowego dostarczania form drukowych). Zaprezentowane zostaną dedykowane rynkowi gazetowemu usługi bazujące na technologii cloud computing (redukujące wydatki na infrastrukturę), jak również PrintSphere – oprogramowanie nazywane przez firmę „systemem bezpiecznego transferu danych” wykorzystywane również w sytuacjach awaryjnych. Kolejnym elementem mającym usprawnić produkcję gazetową, który – zdaniem firmy Agfa – ma szansę stać się standardem rynkowym – jest raster SPIR@L. Inne rozwiązania, o których będzie mowa podczas webinarium gazetowego, to najnowsze fotopolimerowe płyty bezchemiczne oraz płyty offsetowe niewymagające wstępnego wygrzewania. W spotkaniu wezmą udział drukarnie gazetowe, które jako jedne z pierwszych zdecydowały się na jego wdrożenie.
Webinarium gazetowe zostanie powtórzone także kolejnego dnia – w piątek 26 czerwca – z myślą o drukarniach z regionu Ameryki Północnej.
(info Poligraficzna Agencja Informacyjna)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.