Rynek wydawniczy Szkolenia

Podczas Kreakcji o branży wydawniczej

Organizatorzy KREAKCJI –  spotkania i dyskusji na tematy  szeroko pojętej branży kreatywnej  – zapraszają  na rozmowę o trendach w branży wydawniczej, a także na budowaniu wizerunku marki czy procesie wydawniczym – czyli od autora do publikacji. Spotkanie odbędzie we wtorek 9 marca o godzinie 18:00 na platformie Cisco Webex.


KREAKCJA powraca po dwuletniej przerwie. W poprzednich latach poruszano między innymi takie tematy jak wizerunek w branży mody, promocja w kulturze czy powrót do natury a marki. Prelegentami byli m.in. Konrad Imiela – Teatr Muzyczny Capitol, Magdalena Kanoniak – znana w serwisie YouTube jako „Radzka”, a także Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko – Projekt ROŚLINY.

Gośćmi obecnego dyskusji będą trzy znane, polskie wydawnictwa: Czarne, Dwie Siostry oraz d2d.pl.

Zdecydowaliśmy się zaprosić te trzy wydawnictwa, ponieważ ich publikacje wyróżniają się wysokim poziomem, zarówno pod kątem treści jak i oprawy. Każde z nich ma swój własny, charakterystyczny styl. Dzięki temu publiczność będzie miała szansę usłyszeć różne perspektywy w odpowiedzi na każde z poruszanych zagadnień – mówi Magdalena Heba – koordynatorka projektu.


Założone w 1996 roku wydawnictwo Czarne to niezależna oficyna wydawnicza, która specjalizuje się w literaturze faktu, eseistyce oraz polskiej i światowej prozie. Książki wydawnictwa Czarne wyróżniają się charakterystyczną szatą graficzną i są znakomicie rozpoznawalne dzięki logo oraz okładkom projektowanym przez Kamila Targosza. Od 2000 roku Czarne dynamicznie się rozwija, rozszerza swój plan wydawniczy i publikuje dziś kilkadziesiąt tytułów rocznie – czytamy na Culture.pl. 

„Edukacja przez zabawę” to hasło wydawnictwa Dwie Siostry, które znane jest już na całym świecie ze świetnych, rozwijających książek dla dzieci. Ich publikacje nie tylko zawierają przepiękne ilustracje, ale także przekazują istotne wartości w przystępny, zabawny sposób. Już kilka lat temu warszawska Gazeta Wyborcza pisała: „Dwie Siostry to na polskim rynku wydawniczym fenomen. Nie tylko udało im się wypromować piękne książki dla dzieci w Polsce, ale też podbić nimi świat. Ich największy hit – Mapy Aleksandry i Daniela Mizielińskich – sprzedały się już w trzech milionach egzemplarzy. Trzy lata temu znalazł się na corocznej liście najciekawszych i najpiękniejszych książek dla dzieci magazynu „New York Times”.

Z kolei d2d.pl to wydawnictwo i pracownia w jednym. Wydali wiele cenionych publikacji z zakresu typografii i dizajnu, na temat których są ekspertami. Od ponad dwudziestu lat zajmują się projektowaniem i typografią książek, a ich zespół opracowuje rocznie ponad sto tytułów. 

W związku z pandemią tegoroczna edycja odbędzie się online, na platformie Cisco Webex. Organizatorzy KREAKCJI mają jednak już doświadczenie w eventach online – regularnie prowadzą spotkania kreatywne i warsztaty w sferze Internetu.


Organizatorem KREAKCJI jest brandingowe koło naukowe COMMON, które działa przy Uniwersytecie Wrocławskim. Organizują oni eventy branżowe, warsztaty i spotkania o charakterze naukowym. Zaprojektowali strategie i identyfikacje marek, które z powodzeniem funkcjonują na rynku, a także współpracowali m.in. z Domodi, Dandycore czy wrocławskim Surowcem.

Event został objęty patronatem medialnym przez OOH magazine oraz Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

VII edycja KREAKCJI odbędzie się we wtorek 9 marca o godzinie 18. Zachęcamy do śledzenia wydarzenia na Facebooku. 

Dodaj komentarz