W dniu 9 marca 2022 roku odbyło się posiedzenie Jury Konkursu na plakat promujący XIX edycję ogólnopolskiego programu „Tydzień Bibliotek”. Plan przewiduje przeprowadzenie Tygodnia w dniach 8-15 maja 2022 roku pod hasłem „Biblioteka – świat w jednym miejscu”. Na konkurs wpłynęły 142 projekty, z czego 109 było poprawnych pod względem formalnym.
Decyzją Jury zwyciężył projekt Agaty Małeckiej.
Uzasadnienie:
Ciekawie zrealizowana typografia, graficzna anegdota, jak i wyjątkowy klimat sprawiły, że wśród wielu innych profesjonalnych prac, ten plakat wyróżniał się w zdecydowany i przekonywający sposób. Plakat ten w dowcipny i ciekawy graficznie sposób przedstawia temat zawarty w haśle konkursu. Biblioteka jako miejsce szczególne, którego zbiory wykraczają daleko poza wiedzę dotyczącą jedynie Ziemi i jej mieszkańców, gdzie nawet ewentualni sąsiedzi z innych planet znajdą dla siebie coś interesującego.
Przyznano także wyróżnienia:
Annie Błądek:
Praca została doceniona za czystą i przejrzystą kompozycję, plakatowe myślenie oraz namysł i świadome ograniczenie środków wyrazu artystycznego, które zaowocowały nowoczesną, czytelną formą. W opinii Jury praca Pani Błądek spełnia wszystkie wymogi, które stanowią o plakacie wysokiej jakości, w ujęciu zarówno wizualnym, jak i jego roli informacyjnej.
Piotrowi Burzyńskiemu:
Praca została doceniona za indywidualność wyrazu i wysoki poziom warsztatu artystycznego. Jury doceniło dynamizm kompozycji i kolorystykę oraz wielość potencjalnych interpretacji kryjących się w pracy, a także liternictwo o indywidualnym i niepowtarzalnym charakterze, stanowiące integralną część wyrazu plastycznego.
Patrycji Gontowskiej (wyróżnienie dla plakatu skierowanego do dzieci): Praca została doceniona za jasną formę przekazu, rysunkową formę i harmonizację kolorów przyjazną dla młodszych, nie wyklucza jednocześnie pozytywnego doświadczenia szerokiego kręgu odbiorców. Przyjęta strategia realizacji tematu pracy w jasny i klarowny sposób sprzyja popularyzacji wiedzy o roli bibliotek w systemie kultury, nauki i wiedzy.
(źródło SBP)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.