W niedzielę 2 czerwca w Książnicy Beskidzkiej w Bielsku-Białej odbył się maraton głośnego czytania dzieciom przez tatusiów. Wydarzenie zostało zorganizowane wspólnie z Książnicą przez księgarnię internetową tantis.pl w ramach kampanii społecznej “Tata też czyta”.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu wydarzenia. Mieliśmy pewne obawy, czy bielscy tatusiowie będą chcieli zaangażować się aktywnie w głośne czytanie, ale – jak się okazało – obawy te okazały się bezpodstawne – mówi Justyna Gałka z księgarni tantis.pl, współorganizatora wydarzenia. Kilkunastu ojców przez kilka godzin czytało dzieciom książki polecane przez wydawców w ramach kampanii.
W Polsce zdecydowanie więcej książek niż chłopcy i mężczyźni czytają kobiety i dziewczynki. Wynika to między innymi z braku wzorca mężczyzny, który czyta. Akcja, której inicjatorem są Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ma na celu zmianę w tym zakresie. Korzyści z czytania książek jest wiele. Dzieci, którym rodzice regularnie czytają, już w wieku 3 lat rozumieją dwa razy więcej słów niż ich rówieśnicy. Czytanie wpływa na rozwój, stymuluje życiowe sukcesy. Pozwala zrozumieć siebie i innych oraz zdystansować się wobec trudów dorastania. Książnica Beskidzka z pełnym zaangażowaniem przyłączyła się do akcji Tata też czyta. Kontakt z książkami ważny jest już od najmłodszych lat. Czytanie to świetny sposób nie tylko na miłe spędzenie czasu, ale również na budowanie więzi z dzieckiem.
– Dzięki akcji zorganizowanej wspólnie z tantis.pl można było przekonać się, że nie tylko mamy czytają dzieciom – tatusiowie też mogą robić to świetnie. – Czytającym tatusiom rozdaliśmy kilkanaście upominkowych zestawów książek, zakładek i gadżetów, wysłuchaliśmy mnóstwa świetnych historii i spędziliśmy kilka godzin w bajkowym świecie. A co najważniejsze – pokazaliśmy światu, że tata w Bielsku-Białej też czyta! – Dodaje Justyna Gałka.
(inf: Tantis.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.