“Wydawca” nr 1-2/2020

20,00 

UWAGA! – możesz zamówić wersję pdf (10,00 zł)


SPIS TREŚCI:
PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO
Rozmowa z Prezesem „Czytelnika” MARIANEM SEWERSKIM

„CZYTELNIKOWI” STUKNĘŁO 75 LAT
W ubiegłym roku spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik” świętowała solidną rocznicę swego istnienia

LUDZIE POLSKIEJ KSIĄŻKI (dział pod redakcją Barbary Petrozolin-Skowrońskiej)
– KATARZYNA KONIOR
– BARBARA CHLABICZ
– MARIUSZ ZWOLIŃSKI

PARTRIMONIUM/POLONA
trzy miliony obiektów w bibliotece cyfrowej do oglądania

ANNA ONICHIMOWSKA „Książki nie tylko dla dzieci”
EWA GRUDA rozmawia z artystami książki

AHOJ WARSZAWO
Gościem tegorocznych Warszawskich targów Książki będą Czechy

TOTEM.COM.PL DRUKARNIA A EKOLOGIA

NOTKI NIE PLOTKI
Zbiór najciekawszych informacji z branży: Edytorstwo/Konkursy/targi/Poligrafia

Opis

Od Redakcji
Drodzy czytelnicy, ten numer „Wydawcy” w dużej części poświęcamy Spółdzielni Wydawniczej „Czytelnik” ‒ niezwykle zasłużonej dla polskiego rynku wydawniczego instytucji. Słowo „instytucja” nie padło tu przypadkowo, jako że działania „Czytelnika” przez lata kojarzyły się nie tylko z drukowanymi książkami czy też czasopismami, ale też z szeroko rozumianą promocją czytelnictwa. „Czytelnik” zawsze kojarzył się z najlepszymi tytułami, a posiadacz w swej domowej biblioteczce pozycji serii wydawniczych, choćby „Nike”, był dumny z takiego nabytku i uważał się za wybrańca czytelniczego losu. W ostatnich latach ciszej o „Czytelniku”, ale to i może dobrze ‒ wydawnictwo kroczy wytyczoną od lat ścieżką, nie poddając się zmiennej modzie i czasowej koniunkturze. Ono trwa. W numerze zamieszczamy rys historyczny „Czytelnika”, przypominamy ważne postaci oficyny, rozmawiamy z aktualnym, już jej 12 prezesem. W tym wywiadzie próbujemy poznać jakim jest człowiekiem, jak rozumie biznes wydawniczy. O wydawnictwie i planach na przyszłość porozmawiamy w kolejnym numerze naszego pisma. A przed nami pierwsze tegoroczne poważne wydarzenie wydawniczo-czytelnicze ‒ Poznańskie Targi Książki. W porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy Targi wystartowały w nowej formule, PTK zapowiadają się jeszcze ciekawiej i lepiej, a hitem pewnie będzie pierwsza chyba w Polsce w takiej skali konferencja poświęcona marketingowi wydawniczemu Book Marketing 2020. Zapraszamy. Po raz pierwszy z własnym stoiskiem pojawimy się tam również i my – miło nam będzie spotkać się z Państwem i porozmawiać o nurtujących naszą branżę problemach. Może wspólnie wymyślimy, jak ją naprawić?

Redaktor naczelny
Andrzej Palacz

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „“Wydawca” nr 1-2/2020”