Rynek wydawniczy

Internauci wolą książki papierowe

Aż 76% użytkowników Internetu uważa książki za bardziej wiarygodne źródło informacji niż sieć – wynika z badań portalu Hiperksiazka.pl. Internauci czytają też dużo więcej książek niż przeciętny Polak – aż 89% z nich deklaruje przeczytanie w ciągu ostatniego półrocza przynajmniej jednej książki.

Wyniki badania „Hiperksiazka.pl” zrealizowanego z inicjatywy wydawnictwa Flashbook.pl wskazują, że większość użytkowników Internetu, poszukując porad czy fachowych informacji najbardziej ufa nie sieci, ale książkom. Aż 76% uczestników badania wskazało książkę lub fachowy poradnik jako źródło wiedzy, któremu najbardziej ufają.

Dziedziny, w których książka jest zdaniem Internautów gorsza od sieci to przede wszystkim łatwość znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania, atrakcyjność przekazu i łatwość poruszania się po treści. W innych – jak możliwość korzystania z niej w dowolnym miejscu i przyjemność kontaktu – książka wciąż przewyższa sieć.

„Wiarygodność jest najmocniejszą stroną książek” – komentuje Norbert Kilen z wydawnictwa Flashbook.pl, współorganizator badania – „Dużo gorzej jest z łatwością wyszukiwania, atrakcyjnością przekazu. Wierzę jednak, że na rynku wydawniczym jest miejsce na innowacyjność i że w przyszłości pojawią się produkty, które rozwiążą te kłopoty”.

Polscy Internauci czytają też znacznie więcej niż przeciętny Polak.


 

Polscy Internauci czytają też znacznie więcej niż przeciętny Polak. Badania wskazały m.in., że aż 89% z nich w ciągu ostatnich 6 miesięcy przeczytało przynajmniej 1 książkę. Tymczasem według badań IPSOS, w odniesieniu do całości społeczeństwa wskaźnik ten wynosi tylko ok. 58%.

Internet i serwisy Web 2.0 są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o poznawanie opinii innych ludzi, ich poglądów” – komentuje wyniki Kuba Frołow, redaktor naczelny „Biblioteki Analiz”– „Problem w tym, że w pracy i w nauce bardziej niż opinii potrzebujemy faktów. W takich zastosowaniach książka wygrywa z Internetem z prostej przyczyny: w sieci mamy ograniczone możliwości weryfikacji źródeł pochodzenia danych”.


Hiperksiazka.pl (hiperksiazka.pl) to inicjatywa mająca na celu rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji nad przyszłością książki. Elementem akcji jest badanie opinii Internautów zrealizowane w dniach 23-27 lipca 2007 r. na ogólnopolskiej, losowo dobranej grupie 1000 użytkowników Internetu. Inicjatorem akcji jest wydawnictwo Flashbook.pl (flashbook.pl). Patronem Hiperksiazka.pl jest Biblioteka Analiz (www.biblioteka-analiz.pl), Magazyn Literacki „Ksiązki” i miesięcznik „Wydawca” (www.wydawca.com.pl).
(info Norbert Kilen Flashbook.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *