Grupa Wydawnicza HELION S.A. wkroczyła w nowy sektor rynku książki. HELION S.A. nabył 85% udziałów w Wydawnictwie Bezdroża – wydawcy wielokrotnie nagradzanych przewodników oraz strategicznego partnera Michelin w Polsce.
Od dłuższego czasu z wielką uwagą przyglądaliśmy się poczynaniom zespołu Bezdroży. To wydawnictwo ujęło nas jakością produktów, sposobami kreowania marki i sprawnością działania – zaznacza Andrzej Pikoń, Prezes Zarządu HELION S.A.
Włączenie Bezdroży w strukturę HELION SA to krok do pełnego wykorzystania sił Grupy Wydawniczej. Wypracowane know-how zarówno w obszarze dystrybucji, jak i marketingu, zróżnicowany cykl przychodów w dotychczasowych sektorach grupy i na rynku przewodników turystycznych, tworzą szczególny efekt synergii.
Szanse rynkowe, siły płynące z wydawnictw to aspekty czysto rynkowe. Zarząd Grupy Wydawniczej HELION S.A. podkreśla jednak jeszcze jeden czynnik: Bezdroża to ludzie z pasją, firma o ogromnym potencjale ludzkim. To prawdziwa przyjemność rozwijać wydawnictwo z takimi ludźmi. Wiemy, że do siebie pasujemy i wspólnie możemy osiągnąć efekt, który zaskoczy naszych czytelników.
Bezdroża wciąż funkcjonować będą jako niezależna spółka, zarządzana przez jej dotychczasowego Prezesa – Tomasza Ostrowskiego. Jestem bardzo zadowolony z nowej sytuacji, podobnie zresztą jak i cały zespół Bezdroży. Uważam, że wykorzystamy synergię tego połączenia sił w aktywnym działaniu na rynku przewodników. Korzyści są obustronne: HELION zyska możliwość rozwoju w nowym sektorze, Bezdroża wsparcie organizacyjno-finansowe umożliwiające intensywny rozwój. Pierwsze tego efekty będą widoczne już wkrótce.
(info Bezdroża)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.