Targi Targi w Polsce

Będzie Warszawski Salon Książki

Będzie Warszawski Salon Książki – tam zdecydowano podczas wtorkowego spotkania organizatora przedstawicieli firmy Murator Expo z przedstawicielami środowiska wydawców (PIK, PTWK, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Stowarzyszenie Księgarzy Polskich, Stowarzyszeniem Wydawców Szkół Wyższych, czasopisma branżowe). Propozycję zorganizowania jesienią w stolicy imprezy dedykowanej warszawiakom Murator Expo podał dwa miesiąca temu prosząc środowisko o opinię. Po zapoznaniu się ze wstępnym programem i zamierzeniami Mauratora Expo zapadła decyzja – robić.

Termin 19-21 września, miejsce – Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie. Hasło przewodnie „Zaczytaj się w Warszawie”.


Program przewiduje spotkania z autorami, przedstawicielami świata kultury, nauki , sztuki, mediów. Odbędzie się wiele konkursów, w tym dla czytelników, wystaw, konferencji (jedną z nich przygotowuje już Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich). Murator Expo rozmawia z władzami miasta chcąc włączyć Salon w cały cykl działań kulturalnych stolicy.

Jacek Oryl, prezes Zarządu Muratora Expo podkreśla, że wrześniowy termin Salonu nie został wybrany przypadkowo. Warszawskie środowisko wydawnicze od lat postuluje o powrót targów książki do tego miesiąca (słynne wrześniowe KTK). Jednocześnie jest to okres bogaty w wydarzenia kulturalne (równolegle odbędzie się np. festiwal „Warszawa Singera”) co z pewnością pomoże w promocji samej imprezy.

Organizatorzy przewidują około 80-100 stoisk. Jeśli impreza powiedzie się w przyszłym roku przeniesie na Torwar.

Murator Expo organizuje ok. 27 imprez targowych w ciągu roku, głównie z zakresu budownictwa. Powoli jednak rozszerza ofertę wkraczając w inne dziedziny. Po Warszawskim Salonie Książki zajmie się techniczną stroną Targów Książki Akademickiej i Naukowej „Academia 2008”. Firma jest częścią grupy kapitałowej – Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A. (ZPR S.A.), w skład której wchodzą także Grupa Radiowa „Time” (sieci Radio Eska, Eska Rock, VOX FM), „Super Express”, „Super Media” czy MURATOR S.A. Obecność w grupie mediów z pewnością odegra rolę przy promocji Salonu.

Koordynatorem Warszawskiego Salonu Książki jest Teresa Wieczorek.
(info a.p.)

Dodaj komentarz