Targi Targi w Polsce

Będzie Warszawski Salon Książki

Będzie Warszawski Salon Książki – tam zdecydowano podczas wtorkowego spotkania organizatora przedstawicieli firmy Murator Expo z przedstawicielami środowiska wydawców (PIK, PTWK, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Stowarzyszenie Księgarzy Polskich, Stowarzyszeniem Wydawców Szkół Wyższych, czasopisma branżowe). Propozycję zorganizowania jesienią w stolicy imprezy dedykowanej warszawiakom Murator Expo podał dwa miesiąca temu prosząc środowisko o opinię. Po zapoznaniu się ze wstępnym programem i zamierzeniami Mauratora Expo zapadła decyzja – robić.

Termin 19-21 września, miejsce – Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie. Hasło przewodnie „Zaczytaj się w Warszawie”.


Program przewiduje spotkania z autorami, przedstawicielami świata kultury, nauki , sztuki, mediów. Odbędzie się wiele konkursów, w tym dla czytelników, wystaw, konferencji (jedną z nich przygotowuje już Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich). Murator Expo rozmawia z władzami miasta chcąc włączyć Salon w cały cykl działań kulturalnych stolicy.

Jacek Oryl, prezes Zarządu Muratora Expo podkreśla, że wrześniowy termin Salonu nie został wybrany przypadkowo. Warszawskie środowisko wydawnicze od lat postuluje o powrót targów książki do tego miesiąca (słynne wrześniowe KTK). Jednocześnie jest to okres bogaty w wydarzenia kulturalne (równolegle odbędzie się np. festiwal „Warszawa Singera”) co z pewnością pomoże w promocji samej imprezy.

Organizatorzy przewidują około 80-100 stoisk. Jeśli impreza powiedzie się w przyszłym roku przeniesie na Torwar.

Murator Expo organizuje ok. 27 imprez targowych w ciągu roku, głównie z zakresu budownictwa. Powoli jednak rozszerza ofertę wkraczając w inne dziedziny. Po Warszawskim Salonie Książki zajmie się techniczną stroną Targów Książki Akademickiej i Naukowej „Academia 2008”. Firma jest częścią grupy kapitałowej – Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A. (ZPR S.A.), w skład której wchodzą także Grupa Radiowa „Time” (sieci Radio Eska, Eska Rock, VOX FM), „Super Express”, „Super Media” czy MURATOR S.A. Obecność w grupie mediów z pewnością odegra rolę przy promocji Salonu.

Koordynatorem Warszawskiego Salonu Książki jest Teresa Wieczorek.
(info a.p.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *