Rok 2008 w wydawnictwie Hueber Polska upłynął pod znakiem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju na rynku polskim i umacniania marki Hueber jako eksperta w nauczaniu języka niemieckiego. W nadchodzącym roku wydawnictwo stawia na dalszy rozwój kompleksowej oferty odpowiadającej zmianom w sposobie kształcenia językowego w polskiej szkole.
Jednym z elementów realizacji strategii rozwoju wydawnictwa było uruchomienie w ubiegłym roku w Warszawie, niedaleko Biblioteki Uniwersyteckiej i Wydziału Germanistyki UW, pierwszego w Polsce Centrum Informacyjnego Hueber Polska. Podobne Centra działają tylko w Niemczech, tzn. w Berlinie, Monachium i Düsseldorfie. Polska jest jedynym krajem w Europie poza granicami Niemiec, w którym wydawnictwo Hueber utworzyło tego rodzaju ośrodek. Jego głównym celem jest prezentacja pełnej oferty wydawniczej oraz propagowanie nowoczesnych metod nauczania języków obcych. Hueber jest marką, która od lat kojarzy się z wysokim poziomem nauczania języka niemieckiego i dlatego to dla nas naturalne, że pragniemy zaprezentować tu nasze osiągnięcia – mówi Joanna Ostendorf-Przedpelski prezes zarządu Hueber Polska.
Nowe trendy i kierunki obowiązujące we współczesnej metodyce nauczania języka niemieckiego były również tematem wiodącym akcji „Niemiecki bez granic!“. To nowa inicjatywa wydawnictwa Hueber Polska kierowana do studentów germanistyk i kolegiów językowych, która będzie kontynuowana również w roku bieżącym.
Ważnym wydarzeniem dla Hueber Polska w roku 2008 było wydanie pierwszego na polskim rynku dwujęzycznego słownika do nauki języka niemieckiego z bogatą informacją gramatyczną.
Wychodząc naprzeciw potrzebom nauczycieli i lektorów języka niemieckiego, wydawnictwo Hueber wprowadziło na rynek interaktywny multimedialny poradnik dla nauczycieli do jednego ze swoich kursów („Schritte International“). Hueber jako pierwsze wydawnictwo wydało również dydaktyzowane filmy na DVD. Jest to materiał dodatkowy do podręczników „Schritte international“ i „Planet“, przeznaczony dla nauczycieli i lektorów do użytku podczas nowoczesnych lekcji.
Z dobrym przyjęciem spotkały się również nowe pozycje wydawnictwa Hueber Polska, takie jak „Trening gimnazjalny“ – przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego oraz seria „Krok po kroku do matury“ – opracowana specjalnie z myślą o maturzystach.
W 2009 roku wydawnictwo skoncentruje się na promocji podręczników do nauki języka niemieckiego na wszystkich poziomach. Planowane zmiany w systemie nauczania języków obcych w Polsce zostały dobrze przyjęte w zespole Hueber Polska.
System nauczania języków obcych w polskich szkołach dostosowuje się do norm określonych przez Unię Europejską. Wszystkie podręczniki wydawnictwa Hueber, uznanego w świecie eksperta w dziedzinie nauczania języka niemieckiego, mają nie tylko oznaczenia poziomów biegłości językowej zgodne z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego, ale przede wszystkim rzeczywiście te nowoczesne kryteria spełniają. – mówi Joanna Ostendorf-Przedpelski.
Realizacja zakładanych na 2009 r. zadań powinna doprowadzić do umocnienia i utrwalenia pozycji wydawnictwa Hueber w segmencie nauczania języka niemieckiego jako obcego na rynku polskim.
Wydawnictwo Hueber Polska Sp. z o.o. działa w Polsce od października 2000 roku. Firma jest wydawcą i wyłącznym importerem książek oraz materiałów dodatkowych do nauki języka niemieckiego wydawnictwa Hueber, które od ponad pięćdziesięciu lat specjalizuje się w przygotowywaniu materiałów do nauki języka niemieckiego jako języka obcego. Hueber Verlag jest wydawcą przełomowych w nauczaniu języka niemieckiego podręczników: „Deutsche Sprachlehre” – pierwszego nowoczesnego podręcznika powojennego opracowanego w oparciu o tzw. metodę pośredniczącą, „Deutsch 2000” – podręcznika realizującego założenia tzw. audiolingwalizmu, „Themen neu” – jednego z prekursorów dydaktyki komunikacyjnej, deutsch.com – najnowszego podręcznika dla młodzieży, w którym po raz pierwszy w świadomy sposób wykorzystuje się znajomość języka angielskiego w nauce języka niemieckiego.
(info Huber Polska)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.