Od 10 lat Polska Izba Druku organizuje konkurs na produkt poligraficzny o najwyższej jakości wykonania Złoty Gryf. Od kilku lat finał konkursu przeprowadzany jest podczas Balu Polskiej Izby Druku i towarzyszy Międzynarodowym Targom Książki w Warszawie.
W roku 2009 Komisja Konkursowa w składzie: Przewodniczący – Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Izba Wydawców Prasy), Stefan Jakucewicz (Rzeczoznawca Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (Zrzeszenie Polskich Fleksografów) i Wacław Wasiak (Polska Izba Opakowań) przyznała następujące nagrody w tym konkursie.
Kategoria: Produkt wielobarwny w oprawie prostej
Katalog “Catch” – Drukpol S.A.
Kategoria: Produkt wielobarwny w oprawie złożonej
“Ikony w Polsce” – OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne
Kategoria: Produkt jedno lub dwubarwny w oprawie prostej
“Sports Features” Tomasz Gudzowaty – Leograf Group Krzysztof Kluk
Kategoria: Produkt jedno lub dwubarwny w oprawie złożonej
“Wynalazek Hugona Cabreta” – Zakład Wydawniczo Poligraficzny Pozkal
Kategoria: Produkt informacyjno-reklamowy
Printfolio Pasja – Pasja Usługi Poligraficzno-Reklamowe
Kategoria: Czasopismo wielobarwne
“Świat Nauki” grudzień 2008 – Quad/Winkowski Sp. z o.o
Kategoria: Opakowanie z nadrukiem
Opakowanie jednostkowe “Chopin” – Cezar S.A.
Kategoria: Etykieta
Zestaw etykietowy cztero-elementowy “Daos” – Multipress Sp. z o.o.
Kategoria: Gazeta
Tygodnik Warszawa nr 15/2008 – Polskapresse Sp.zo.o. Oddział Poligrafia
Kategoria: Kalendarz
Kalendarz ścienny 12 stronicowy dla Kancelarii Prezydenta RP – PWPW S.A.
Tradycyjnie wręczony został również Diamentowy Gryf przyznawany firmom, które trzy z rzędu zasłużyły na Złotego Gryfa. W tym roku otrzymała go Drukarnia Leograf.
Rozstrzygnięcie Konkursu miało miejsce na Gali Konkursowej podczas Balu Polskiej Izby Druku w dniu 23 maja 2009 r. w Warszawie w hotelu “Novotel Warszawa Airport”. Prowadzący uroczystość, dyrektor Biura PID Ryszard Czekała podkreślił wysoki poziom nadesłanych na Konkurs prac oraz rosnące zainteresowanie Konkursem, do którego udział zgłosiło w tym roku wiele firm niebędących członkami PID.
Statuetki wręczali przedstawiciele sponsorów konkursu oraz G. Bielecki Prezes Polskiej Izby Druku.
Po części oficjalnej rozpoczęła się wspólna zabawa przy muzyce zespołu Mc Giver Specjalną atrakcją wieczoru był występ wokalno-taneczny artystów teatrów Buffo i Roma.
Sponsorami Balu były firmy: Agfa Graphics Sp. z o.o., Deutsche Leasing Polska Sp. z o.o., Ferag Polska Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., Michael Huber Polska Sp. z o.o., Kodak Polska Sp. z o.o., Sun Chamical Sp. z o.o., Quad/Winkowski Sp. z o.o., Xerox Polska Sp. z o.o.. Konkurs Złotego Gryfa objęły patronatem medialnym media branżowe – magazyny: Opakowanie, Poligrafika, Print & Publishing, Świat Druku, Świat Poligrafii, Vidart i Wydawca oraz portale internetowe: Drukarnie.com.pl i PrintinPoland.com.
(info ap)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.