Rada Nadzorcza i Zarząd Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) podjęły decyzję o reorganizacji i dalszym usprawnieniu struktury zarządzania. Zarząd światowego lidera rynku innowacyjnych rozwiązań i produktów w branży poligraficznej zostanie zredukowany do dwóch osób i będzie się składał z Rainera Hundsdörfera, CEO oraz Marcusa A. Wassenberga, CFO. W tym celu, poziom zarządzania poniżej zarządu zostanie znacznie wzmocniony dzięki nowemu Komitetowi Wykonawczemu. Komitet Wykonawczy będzie odpowiedzialny za rozwiązania klienckie dla różnych produktów i funkcje operacyjne, a wraz z Zarządem będzie przeprowadzał transformację spółki.
W ramach korekty struktury organizacyjnej prof. dr Ulrich Hermann odejdzie ze spółki w drodze wzajemnego porozumienia na koniec bieżącego roku finansowego 2019/20. Rada Nadzorcza pragnie skorzystać z okazji, aby podziękować prof. dr Hermannowi za jego osiągnięcia i udane zaangażowanie w Heidelbergu w ramach cyfrowej transformacji: „W ciągu ostatnich trzech lat Ulrich Hermann dzięki innowacyjnym impulsom i cennemu wkładowi kształtował dalszy rozwój Heidelberga. Dzięki jego ważnej pionierskiej pracy w przekształcaniu firmy, udanemu wprowadzeniu cyfrowych modeli biznesowych w sektorze IoT, działalności w zakresie subskrypcji i utworzeniu Heidelberg Digital Unit (HDU), położył on decydujący fundament dla przyszłego kierunku firmy. Zgodnie z koncepcją strategiczną i pracami nad rozwojem przedsiębiorczości dalsze zarządzanie może być teraz realizowane przez kierownictwo operacyjne. Dzięki nowej strukturze zarządzania będziemy teraz wykorzystywać i zwiększać możliwości wynikające ze zmienionych modeli biznesowych, zmiany technologiczne i wymagania nowych klientów ”– powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Martin Sonnenschein.
Konsekwentna koncentracja na rozwiązaniach dla klientów
Nowo powołany Komitet Wykonawczy będzie koordynował kluczowe funkcje operacyjne i działania biznesowe i będzie wspólnie odpowiedzialny za wszystko, od rozwoju po sprzedaż. Wspólnie z Zarządem Komitet ten będzie dalej rozwijać innowacyjne technologie i cyfrowe modele biznesowe na wszystkich rynkach i segmentach klientów w interesie klientów, aby zwiększyć wzrost i rentowność.
Zdjęcie: dr Ulrich Hermann
(info Heidelberg Polska)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.