W poniedziałek 30 marca ukaże się ostatnie papierowe wydawanie tygodnika „Wprost” – czytamy na stronie internetowej PMPG Polskie Media S.A.
„Od kwietnia treści pod marką ‘Wprost’ będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań (…) Decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców. Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost”.
Wg Michała M. Lisieckigo, założyciela PMPG, wydawcy tygodnika „Wprost”, „Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość. Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną. Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia” – czytamy w oświadczeniu.
Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 13 429 egz. (14,6 proc. mniej niż rok wcześniej). Natomiast według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Wprost.pl zanotował 3,89 mln użytkowników i 30,4 mln odsłon.
Powodów zamknięcia papierowego wydania pisma Bogusław Chrabot, redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita”, prezes Izby Wydawców Prasy, upatruje jednak w czymś innym. Wg niego tytuł zarżnął nie tyle koronawirus, co wydawca, to oszalałe zmienianie koncepcji i profilu pisma, kolejni naczelni.
Obecny właściciele „Wprost” kupił pismo pod koniec 2009 roku, płacąc ponad 8 mln zł spółce Amadeusza Króla. W połowie 2010 roku redaktorem naczelnym pisma został Tomasz Lis, pod kiego kierownictwem sprzedaż tygodnika wynosiła prawie 100 tys. egz. Po jego odejściu rozpoczął się powolny upadek magazynu.
(źródło wirtualnemedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.