Rynek wydawniczy Wydawnictwa

Egmont Polska bez książek dla dzieci

Wydawnictwo Egmont Polska nie będzie już wydawać książek dla dzieci. Harper Collins Publisher zadeklarował kupno pionu tych książek od oddziałów Egmonta w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech. W Polsce wciąż będą się ukazywać pisma dla dzieci, komiksy i gry planszowe tej firmy.


Proces przejęcia działów książki dziecięcej Egmonta w/w wymienionych krajach przez Harper Collins ma się zakończyć się 30 kwietnia br. Jak podaje Egmont Polska, transakcja ta ma pozwolić firmie skoncentrować się na wydawaniu czasopism i komiksów i szybko rosnącym handlu elektronicznym oraz usługach marketingowych.
W Egmont jesteśmy dumni z naszej silnej pozycji w segmencie książki dziecięcej, będąc jednym z liderów na konkurencyjnym rynku europejskim. Podjęliśmy jednak strategiczną decyzję o wyjściu z branży książki dla dzieci w Wielkiej Brytanii, Polsce i w Niemczech. Pragnę podziękować naszym wspaniałym pracownikom, którzy przez lata wykonali fantastyczną pracę, przyczyniając się do wydania wielu wspaniałych książek i podnosząc działalność wydawniczą do najwyższych standardów – skomentował Torsten Bjerre Rasmussen, CEO Egmont Publishing.


Egmont Polska – firma działająca od 1990 roku – wydaje 39 czasopism dla dzieci, komiksy, kolekcje, gry planszowe i książki. W 2018 roku Egmont Polska zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 12 proc. do 117,71 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 5,61 mln zł zysku do 4,75 mln zł straty. Spółka utworzyła 4,05 mln zł rezerw na należności. W sprawozdaniu finansowym nie podała, jaką część przychodów zapewniła jej sprzedaż książek, a jaką sprzedaż tytułów prasowych i innych produktów. Harper Collins Publishers jest z kolei drugim co do wielkości wydawcą książek na świecie, prowadzącym działalność w 17 krajach. Wydawnictwo posiada ponad 120 znaków towarowych na całym świecie; wydaje rocznie około 10 tys. książek w 16 językach.

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz