Czasopisma Rynek wydawniczy

Koronawirus: sieczka na rynku czasopism

Koronawirus pustoszy krajowy rynek czasopism – zamykane są pisma, zwalniani ludzie, obniżane pensje. O oto reporterski skrót kwietniowych zmian na tym rynku.


Spółka Ringier Axel Springer Polska ogłosiła, że zamierza grupowo zwolnić około 6 proc. pracowników. Podjęto już rozmowy ze związkami zawodowymi w tej sprawie. Ringier Axel Springer Media jest właścicielem Ringier Axel Springer Polska, do którego należy szereg tytułów prasowych (m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Przegląd Sportowy”, „Forbes”, „Komputer Świat”, „Auto Świat”) oraz serwisów internetowych (m.in. Onet.pl, vod.pl, Business Insider Polska, Sympatia i serwisy tytułów prasowych).

Pod koniec zeszłego tygodnia Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób, m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorów oraz parę osób z redakcji „Gali”, „Ell” i „Glamur”. Ponadto w firmie planowane jest obniżenie wynagrodzeń pozostałych pracowników.

Zarząd Polska Press zdecydował, że część pracowników będzie miała obniżone pensje o 20 procent, część szefostwo skieruje na tzw. przestój ekonomiczny objęty 50-procentową obniżką pensji.

Wydawnictwo Bauer zdecydowało o obniżce pensji dla współpracowników „Chwili dla Ciebie”, zamknięte mają być w sumie 34 tytuły prasowe. Wypowiedzenie otrzymało 27 pracowników. Firma żegna się się też z dziennikarzami „CD Action” i „PC Format”, ale nie przesądziła jeszcze o zakończeniu wydawania tych pism.

Agora uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Ustaliła też program dobrowolnych odejść z jej spółki zależnej Goldenline, z którą pożegnało się właśnie 26 osób, prawie 80 proc. zatrudnionych. Ponadto zdecydowała się zamknąć miesięczniki „Logo” oraz „Avanti”, rozstając się z ich pracownikami.

Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami, a z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

Spółki ZPR Media (zajmuje się produkcją tv) i Time (wydawca „Super Expressu” i broker reklamy radiowej) porozumiały się z pracownikami co do obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy o maksymalnie 20 proc. przez pół roku. Firmy chcą skorzystać ze wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Ich kierownictwa będą zarabiać o 20-40 proc. mniej do końca br. Wcześniej ZPR Media zrezygnowała z wydawania magazynów  „Żagle” i „Podróże”.

30 marca ukazało się ostatnie papierowe wydawanie tygodnika „Wprost”, którego wydawcą jest PMPG Polskie Media S.A.

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *