W wywiadzie udzielonym redakcji “Publishers Weekly” Juergen Boos, dyrektor Targów Książki we Frankfurcie, powiedział, że tegoroczne targi odbędą się, ale będzie to „zupełnie inne” doświadczenie.
„Nasz świat się zmienił i nigdy nie wróci do tego, co było wcześniej”, powiedział Boss, zauważając, że targi szukają sposobów połączenia zarówno świata realnego, jak i wirtualnych doświadczeń, aby zorganizować wydarzenie, które będzie cenne „nie tylko dla tych którzy wcześniej przyjeżdżali na targi, ale też nigdy wcześniej nie byli we Frankfurcie”.
O zmianach w formule targów, które mają się odbyć w dniach 14-18 października, ogłosi oficjalne na początku czerwca.
Jedną z kluczowych zmian ma być podział targów na część skierowaną do czytelników i część traktowaną jako międzynarodowe wydarzenie handlu prawami autorskimi. Targi Książki we Frankfurcie w 2019 r. odwiedziło łącznie 302 267 osób, z czego 127 790 było to osoby związane z branżą, a 174 477 czytelnicy.
Z uwagi na konieczność dostosowania się do rygorów pandemii, tym bardziej że jesienią przewidywana jest nowa fala zachorowań, targi zamierzają wykorzystać posiadane powierzchnie tereny targowe do maksimum, w tym zająć nowe halach, a także wykorzystać więcej miejsc w samym mieście. Targi też planują nowe stoiska – „Era wydawców zajmujących duże stoiska prawdopodobnie się skończyła” – przyznał Boss.
Centralnym punktem targów zawsze było Literackie Centrum Agentów (LitAg), które w ubiegłym roku gościło 780 agentów z 355 agencji z 35 krajów, z czego 81 pochodziło z USA, 67 z Wielkiej Brytanii i 40 z Niemiec. Targi rozważają przeniesienie LitAg do innego miejsca w centrum miasta. Planowane jest zacieśnianiu relacji z twórcami filmowymi, producentami telewizyjnymi, firmami z branży mediów internetowych, a nawet z branżą muzyczną. „W ubiegłym roku wprowadziliśmy więcej audiobooków na targi i był to wielki sukces” – powiedział”.
Kilka wydarzeń targowych będzie częściowo lub całkowicie wirtualnych, w tym ceremonia otwarcia targów i konferencja prasowa.
Targi chcą wykorzystać swoją sieć międzynarodowych biur w Pekinie, Delhi, Moskwie i Nowym Jorku, aby pozwolić mieszkańcom tych miast wirtualnie uczestniczyć w wydarzeniach na targach, a także oferować dodatkowy kontakt ze społecznością międzynarodową przez cały rok.
(źródło Publishers Weekly)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.