Analizy/podsumowania Różne Rynek polski Rynek wydawniczy

Kwietniowy ranking stron internetowych

Gemius Polska/PBI podały wyniki badania krajowego rynku internetowego. Liczba internautów w Polsce w kwietniu 2020 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,7 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. 


Poniżej zamieszczamy tabelę prezentującą ranking top 20 stron WWW oraz top 20 wydawców. Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.

Jak wynika z badania internetu Gemius/PBI serwisy Grupy Google odnotowały największą oglądalność – w kwietniu odwiedziło je łącznie 26,82 mln użytkowników. Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Grupa RAS Polska – 22,44 mln, Facebook.com – 22,21 mln, Grupa Wirtualna Polska – 21,12 mln, Youtube.com – 20,87 mln, Grupa Interia.pl – 19,47 mln, Grupa Allegro – 19,4, Grupa Polska Press – 18,5 mln, Grupa OLX – 16,47 mln, Grupa Gazeta.pl – 16,38 mln.

W rankingu domen w kwietniu liderem była strona Google.com, która miała 26,25 mln użytkowników. Dalej znalazły się: Facebook.com – 22,21 mln, Youtube.com – 20,87 mln, Onet.pl – 18,96 mln, Allegro.pl – 18,07 mln, Wp.pl – 17,18 mln, Wikipedia.org – 15,71 mln, nteria.pl – 13,91 mln, Google.pl – 13,75 mln, Olx.pl – 13,12 mln.

Więcej informacji na stronie Geminus Polska.

(źródło Geminus Polska)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *