Czasopisma Rynek wydawniczy

Grupa ZPR Media rezygnuje z miesięcznika „Zdrowie” i zwalnia pracowników

Po zamknięciu „Żagli” i „Podróży” należąca do Grupy ZPR Media spółka Time rezygnuje z wydawania miesięcznika „Zdrowie”. Ostatni numer tego magazynu ukaże się w połowie maja.


Zamknięcie „Zdrowia” wydawca uzasadnia epidemią koronawirusa, a ściślej przyspieszeniem tendencji poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w internecie. Dla odbiorcy ważne jest, aby odpowiedź na nurtujące go pytanie otrzymać szybko, w dowolnym miejscu i aby była ona merytoryczna. W związku z tym wydawca skupia się na rozwoju segmentu zdrowotnego w internecie. W związku z rezygnacją ze „Zdrowia” firma pożegnała się z pięcioma pracownikami.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż „Zdrowia” wynosiła 30 057 egz., o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W magazynie promowany był należący do Grupy ZPR Media serwis Poradnikzdrowie.pl, który w marcu br. zanotował 5,46 mln użytkowników i 17,8 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Wcześniej Grupa ZPR Media zamknęła „Podróże” i „Żagle”, pożegnano się ze wszystkimi osobami z ich redakcji. Jednocześnie zwolniono zdecydowaną większość pracowników spółki zależnej Murator Expo zajmującej się organizacją eventów i targów. W spółkach Time (wydaje też m.in. „Super Express” i SE.pl oraz jest brokerem reklamowych rozgłośni Grupy Radiowej Time) i ZPR Media na mocy porozumień z pracownikami obniżono do września br. wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc., natomiast członkowie zarządów i inne osoby z kierownictw będą zarabiały o 20-40 proc. mniej do końca br.

(źródło wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *