W kwietniu sprzedaż prasy i książek zmalała o prawie 30 proc., e-commerce prze do przodu.
Według danych GUS w kwietniu br. sprzedaż detaliczna prasy, książek i pozostałych produktów wyspecjalizowanych przy stałych cenach zmalała rok do roku o 28,2 proc. (przy uwzględnieniu zmian cen wartość sprzedaży detalicznej o 28,4 proc), a z miesiąca na miesiąc – o 6,2 proc (przy uwzględnieniu zmian cen wartość sprzedaży detalicznej o 7,1 proc) .
Przypominay – w marcu br. sprzedaż detaliczna prasy, książek i innych produktów wyspecjalizowanych przy stałych cenach zmalała rok do roku o 21,4 proc., a z miesiąca na miesiąc o 8,5 proc.
Odnotowano gwałtowany skok sprzedaży przez Internet. W kwietniu wartość sprzedaży detalicznej w internecie w kategorii prasy, książek i pozostałych produktów wyspecjalizowanych wzrosła z 26,2 do 39,9 proc. W sumie, dla całej produkcji, w kwietniu wartość sprzedaży detalicznej w internecie była o 27,7 proc. wyższa niż w marcu, a jej udział w całym rynku, z uwzględnieniem inflacji, zwiększył się z miesiąca na miesiąc z 8,1 do 11,9 proc. (największy wzrost odnotowała branża odzieży, obuwia i tekstyliów u – wzrost z miesiąca na miesiąc z 35,6 do 61,3 proc.).
– Na spadek sprzedaży detalicznej w kwietniu br. znaczny wpływ miały ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19 – zaznaczono w komunikacie GUS.
(źródło GUS)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.