Wg Włoskiego Stowarzyszenie Wydawców w pierwszych czterech miesiącach 2020 r., w tym w okresie zamknięcia księgarń, sprzedano o osiem milionów książek mniej, co jest równorzędne ze stratą około 134 miliony euro przychodów. W okresie blokady, między 9 marca a 12 kwietnia, księgarnie odnotowały średni spadek sprzedaży o 70-85%, w zależności od tego, w jakim stopniu potrafiły sprzedawać książki on-line i / lub oferować dostawę książek do domu.
Stowarzyszenie przewiduje, w ciągu roku straty branży wyniosą od 650 do 900 milionów euro, co stanowi 20-30% całego rynku. W 2019 roku włoscy wydawcy sprzedali książki o wartości około 3,2 miliarda euro.
Znaczny wzrost sprzedaży odnotowały księgarnie internetowe – ich udział w rynku wyniósł 47%. Sprzedaż w typowych księgarniach – 45% (w ub.r. – 66%), w galeriach handlowych i sieci Big Box – 8% sprzedaży
64% czytelników stwierdziło, że na ich decyzje związane z zakupem książek mają teraz wpływ media społecznościowe oraz reklama wydawnictw.
(źródło Publishers Weekly)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.