Polska Izba Książki wspólnie z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW przystępuje do kolejnego badania zmian w aktywności i komunikacji wydawców i księgarzy w okresie trwania pandemii COVID19 (marzec – czerwiec 2020 r.).
Polska Izba Książki prosi właścicieli firm/zarządzających firmami branży wydawniczo-księgarskiej o uważne i rzetelne wypełnienie poniższej ankiety do 20.07.2020.
Szanowni Państwo,
pandemia koronawirusa była i jest dla wszystkich nas trudnym doświadczeniem, zmieniającym wiele w życiu prywatnym i zawodowym. Wpłynęła na wszystkie obszary funkcjonowania społeczeństwa, w tym także sektor książki – pisarzy, wydawnictwa, księgarnie, biblioteki, czytelników.
Uważamy za ważne – na dziś, ale także na przyszłość – zapisanie, odnotowanie niemal “na gorąco” faktów, ale też doświadczeń, obserwacji, wrażeń, opinii, które towarzyszą okresowi pandemii. Warto o tym pamiętać, wyciągać wnioski, szukać pomysłów na dalsze działania.
Stąd nasza gorąca prośba do Państwa, o odpowiedzi na poniższe pytania. Dotyczą one zarówno faktów i działań, jak i sfery emocjonalnej, postaw i nastrojów, tak ważnych w codziennym funkcjonowaniu. Przedstawione pytania są niejako podpowiedzią i zaproszeniem do napisania, jak działała Państwa firma w okresie zamknięcia i po ponownym otwarciu. Nie wszystkie sugerowane tu działania mogły mieć u Państwa miejsce, jak również możliwe, że działo się coś, co nie zostało w nich ujęte – tym bardziej prosimy o ich opisanie.
Gwarantujemy zachowanie anonimowości i wykorzystanie danych wyłącznie do celów badawczych.
dr hab. Agnieszka Chamera-Nowak
dr hab. Małgorzata Kisilowska
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii,
Uniwersytet Warszawski
Link do ankiety:
Zmiany w aktywności i komunikacji wydawców i księgarzy w okresie trwania pandemii COVID19 (marzec – czerwiec 2020 r.)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.