Hurt/księgarstwo Konkursy Różne Różne

Czy ta księgarnia jest najfajniejsza? – ruszył konkurs na ulubioną warszawską księgarnię

Ruszył konkurs na ulubioną warszawską księgarnię. Do 24 sierpnia mieszkańcy i mieszkanki w głosowaniu online wskażą dziesięć miejsc, które otrzymają nagrody pieniężne oraz tytuł „Ulubionej Księgarni Warszawy”. Plebiscytowi towarzyszy akcja zachęcająca do kupowania książek w lokalnych księgarniach.


Nagroda Prezydenta m.st. Warszawy „Ulubiona Księgarnia Warszawy” jest wspólną inicjatywą miasta oraz Biblioteki Analiz, Stowarzyszenia Księgarzy Polskich Okręg w Warszawie i Polskiej Izby Książki. Została powołana z myślą o stołecznych księgarniach niezależnych, które dotkliwie odczuły skutki kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.

– Konkurs jest jednym z działań miasta, które wspierają ludzi kultury. W ten sposób zachęcamy warszawianki i warszawiaków, żeby głosowali na swoje ulubione lokalne księgarnie, ale także, żeby je odwiedzali i kupowali książki. Wierzę, że solidarność ma znaczenie i każdy z nas może pomóc – podkreśla Aldona Machnowska-Góra, dyrektorka-koordynatorka ds. kultury i komunikacji społecznej.

Głosowanie w formie online potrwa do 24 sierpnia na stronie ulubionaksiegarnia.waw.pl. Każdy mieszkaniec i mieszkanka może oddać jeden głos oraz, dodatkowo, uzasadnienie swego wyboru. Autorom i autorkom najciekawszych opinii zostaną przyznane nagrody książkowe. Oddając głos w plebiscycie należy wziąć pod uwagę m.in. sposób prezentacji oferty księgarni, organizację wydarzeń promujących książki i pasje czytelnicze (dla dorosłych i dzieci), poziom obsługi klienta czy aktywność online i formy kontaktu z klientem w czasie pandemii. Dziesięć księgarni, które zdobędą najwyższą liczbę głosów w plebiscycie, otrzyma nagrody pieniężne o łącznej wartości 78 tys. zł:

I nagroda – 20 tys. zł,
II nagroda – 10 tys. zł

oraz osiem wyróżnień po 6 tys. zł.

Każda z nich będzie mogła również używać tytułu „Ulubiona Księgarnia Warszawy” przez 12 miesięcy od daty przyznania nagrody.

Konkursowi towarzyszy kampania społeczna z hasłem przewodnim „Czy ta księgarnia jest najfajniejsza?”, w której zachęcamy mieszkańców i mieszkanki do odwiedzania lokalnych księgarń i do kupowania w nich książek. Wspieramy w ten sposób placówki niezależne, a promocja czytelnictwa jest jednym z priorytetów polityki kulturalnej Warszawy.

Księgarnie niezależne są ważnymi miejscami na kulturalnej mapie stolicy – budują jej niepowtarzalny klimat i współtworzą lokalną przestrzeń. W Warszawie jest ich około stu. To małe podmioty, często prowadzone rodzinnie lub w grupie przyjaciół, które organizują spotkania autorskie, debaty, koncerty, pokazy filmów oraz są aktywne w mediach społecznościowych.
(info PIK)

2 thoughts on “Czy ta księgarnia jest najfajniejsza? – ruszył konkurs na ulubioną warszawską księgarnię

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *