Firma Elamed, wydawca czasopism branżowych, w ub.r. zanotowała spadek wpływów o 1,7% (do 10,26 mln zł), zysk netto zmalał z 1,24 mln zł do 260,3 tys. zł.
Elamed Media Group (dawniej Wydawnictwo Elamed) – jeden z największych wydawców czasopism branżowych w Polsce. Istnieje od 1992 roku. Wydaje ponad 20 magazynów specjalistycznych z branży zdrowia (m.in. „OPM”, „Rehabilitacja w Praktyce”, „Na ratunek”), stomatologii („Ortodoncja w Praktyce”, „Twój Przegląd Stomatologiczny”, „Nowoczesny Technik Dentystyczny”), weterynarii („Weterynaria w Praktyce”, „Weterynaria w Terenie”), budownictwa („Nowoczesne Hale”, „Kruszywa”, „Mosty”, „Magazyn Autostrady”), technologii („Fastener”, „Stal”, „Laboratorium”) oraz bezpieczeństwa („Promotor BHP”, „Utrzymanie Ruchu”, „W akcji”). Wydaje też związane z tymi czasopismami serwisy internetowe, publikuje książki oraz organizuje konferencje i szkolenia.
Na spadek zysku wydawnictwa wpływ miała wzrost kosztów operacyjnych o 5,1% do 10,84 mln zł. oraz spadek wpływów z 1,34 mln zł do 975,6 tys. zł (z czego przychody z dotacji zmalały z 1,22 mln zł do 865,1 tys. zł).
W Elamedzie w ub.r. pracowały na etacie średnio 84 osoby, o dwie więcej niż rok wcześniej. Udziałowcami spółki są członkowie jej zarządu Elżbieta Cholewa i Robert Cholewa, mają po 49,5 proc. jej udziałów. Pozostałe udziały należą do Elamedu. Pod koniec czerwca wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto zostanie im wypłacony jako dywidenda, Elżbieta i Robert Cholewowie otrzymają po 128,8 tys. zł.
(źródło wirtualnemedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.