Analizy/podsumowania Czasopisma Rynek polski Rynek wydawniczy

Sprzedaż miesięczników luksusowych wciąż spada

Sprzedaż miesięczników luksusowych wciąż spada. W pierwszym półroczu br. spośród miesięczników tej ketegorii najmniejszy spadek sprzedaży (w porównaniu analogicznym okresem ub.r. ) zanotowały “Twój Styl”, “Wysokie Obcasy Extra” i “Zwierciadło”. Największą stratę zaliczył “Glamour” (Burda Media Polska) – prawie o jedną trzecią.


Liderem wśród miesięczników luksusowych wciąż pozostaje “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 105 074 egz. i była o 18,9%. niższa niż rok temu. Kolejne były: “Zwierciadło” (Zwierciadło) – 71 755 egz. (spadek o 9%), “Wysokie Obcasy Extra” (Agora) – 52 877 egz. (spadek o 8,1%), “Avanti” (Agora) – 51 687 egz. (spadek o 21%), “Pani” (Wydawnictwo Bauer) – 40 432 egz. (spadek o 17,7%), “Uroda Życia” (Edipresse Polska) – 30 146 egz. (spadek o 24,6%), “Elle” (Burda Media Polska) – 30 016 egz. (spadek o 12,4%), “Glamour” (Burda Media Polska) – 18 708 egz. (spadek o 29,4%).

W maju ukazały się podwójne wydania magazynów “Avanti” i “Wysokie Obcasy Extra” (oba należą do Agory).

(dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP, źródło press)

Dodaj komentarz