Analizy/podsumowania Czasopisma Rynek polski Rynek wydawniczy

Sprzedaż miesięczników luksusowych wciąż spada

Sprzedaż miesięczników luksusowych wciąż spada. W pierwszym półroczu br. spośród miesięczników tej ketegorii najmniejszy spadek sprzedaży (w porównaniu analogicznym okresem ub.r. ) zanotowały „Twój Styl”, „Wysokie Obcasy Extra” i „Zwierciadło”. Największą stratę zaliczył „Glamour” (Burda Media Polska) – prawie o jedną trzecią.


Liderem wśród miesięczników luksusowych wciąż pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 105 074 egz. i była o 18,9%. niższa niż rok temu. Kolejne były: „Zwierciadło” (Zwierciadło) – 71 755 egz. (spadek o 9%), „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) – 52 877 egz. (spadek o 8,1%), „Avanti” (Agora) – 51 687 egz. (spadek o 21%), „Pani” (Wydawnictwo Bauer) – 40 432 egz. (spadek o 17,7%), „Uroda Życia” (Edipresse Polska) – 30 146 egz. (spadek o 24,6%), „Elle” (Burda Media Polska) – 30 016 egz. (spadek o 12,4%), „Glamour” (Burda Media Polska) – 18 708 egz. (spadek o 29,4%).

W maju ukazały się podwójne wydania magazynów „Avanti” i „Wysokie Obcasy Extra” (oba należą do Agory).

(dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP, źródło press)

Dodaj komentarz