Drukarnie Poligrafia Technika

Nowy system Duplo w drukarni Chroma

Tysiące wydruków dziennie – to skala produkcji drukarni Chroma. Usprawniając procesy produkcyjne po raz kolejny firma dokonała zakupu urządzenia z oferty Duplo. Tym razem jest to cyfrowy system 600i Pro z podajnikiem DSF-6000. Urządzenie Duplo przeznaczone jest do szycia niskich nakładów, a wiec drukowanych cyfrowo, co pozwoliło drukarni odciążyć maszyny, które obsługują produkcję katalogów drukowanych na maszynach offsetowych.

Na decyzję o wyborze urządzenia wpłynął fakt, że Chroma posiadała już w swoim parku maszynowym urządzenie tego producenta i była z niego zadowolona. „W naturalny więc sposób – mówi Grzegorz Ufa, szef produkcji w drukarni Chroma – przy nowej inwestycji braliśmy pod uwagę maszyny tego producenta, choć porównywaliśmy także oferty innych dostawców. Ostatecznie jednak wybraliśmy system z oferty Duplo i jesteśmy z tego zadowoleni”.

Grzegorz Ufa podkreśla, że urządzenie Duplo 600i jest w dużym stopniu zautomatyzowane, co ma przełożenie na pozytywne aspekty codziennej produkcji . „Maszyna jest prosta w obsłudze, a jej przezbrojenie jest stosunkowo krótkie i nie wymaga manualnej pracy od operatorów, a to bywa czasochłonne. Przy produkcji, jaką realizujemy oszczędności czasowe są zawsze ważnym elementem”.
Chroma to firma z ponad 20-letnią historią, która od 2009 roku świadczy usługi druku przez Internet. Jest obecnie jedną z największych (jej zakład produkcyjny liczy sobie około 15 tys. m2) firm poligraficznych w Polsce. Każdego dnia realizowanych jest tu około 2000 zleceń. Firma zatrudnia blisko 300 pracowników. To tylko niektóre elementy składowe jej sukcesu. Na ten składa się również oferowana jej klientom nowoczesna platforma, która umożliwia automatyczną wycenę ponad miliona konfiguracji produktów w dowolnym nakładzie, z możliwością wysyłki zagranicznej oraz multiwysyłki – wysyłki zamówień do wielu lokalizacji jednocześnie. W swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów: od ulotek, poprzez plakaty, katalogi po kalendarze czy wizytówki. Oferuje również innowacyjne rodzaje uszlachetnień  w postaci złoceń, srebrzeń, folii typu soft skin oraz lakierów UV o wysokim stopniu połysku i lakier drip off. Realizuje swoje usługi 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

„Taki rodzaj produkcji – podkreśla Monika Raczkowska, dyrektor Chroma.pl – zobowiązuje firmę przy każdej inwestycji do wyboru najlepszego sprzętu, który w największym zakresie zoptymalizuje jej produkcję. Tak było również w przypadku linii do broszurowania. Inwestycja dała nam możliwość wyboru urządzenia szyjącego katalogi ze względu na technikę i nakład. Łatwiejsze jest obecnie również planowanie produkcji, dzięki czemu możemy efektywniej realizować poszczególne zlecenia, co w przypadku drukarni takiej jak nasza – obok wysokiej jakości, jaką oferujemy naszym klientom – jest priorytetem”.
(info Poligraficzna Agencja Informacyjna)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *