Wg BookScan łączna sprzedaż książek drukowanych i e-booków osiągnęła w 2020 roku 942 miliony egzemplarzy. To stanowi wzrost o 9% w stosunku do 2019 roku. Sprzedaż internetowa wzrosła o 43%.
Sprzedaż książek drukowanych wzrosła o 8,2% – to największy roczny wzrost od 2005 r. Łączna liczba sprzedanych egzemplarzy wyniosła 751 mln egz. i była najwyższa od 2009 r., czyli roku, gdy e-booki zaczęły stanowić znaczącą część biznesu wydawniczego. Sprzedaż jednostkowa e-booków wzrosła o 12,6% w stosunku do 2019 r. i była najwyższa od 2015 r. (208 mln egz.). Sprzedaż internetowa wzrosła o 43%.
Kristen McLean, dyrektor wykonawczy NPD Books, sukces sprzedaży e-booków przypisuje kilku czynnikom, w tym ich dostępności on-line, gdy księgarnie były zamknięte, spodziewa się, że sprzedaż cyfrowa wciąż będzie rosła w 2021 roku.
Oceniając rok 2020, McLean stwierdził, że sprzedaż książek gwałtownie spadła natychmiast po wybuchu pandemii. Najgorszym punktem był tydzień 12 (tydzień po Wielkanocy), gdy sprzedaż spadła o 3,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019 r. Później zaczęła rosnąć, a w okresie wakacyjnym osiągnęła wzrost o 12% r. Różnił się wzorzec zakupów świątecznych, gdyż kupowano książki wcześniej. Również po świętach Bożego Narodzenia sprzedaż była wysoka.
(źródło Publishing Weekly)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.