Po ubiegłorocznej fali zamykania i zawieszania wydawania czasopism miło dowiedzieć się, że mimo wszystko powstają też nowe magazyny. W poniedziałek 22 marca na rynku pojawił się pierwszy numer kwartalnika o tematyce wnętrzarskiej „Fashion at Home”, wydawanego przez niezależne, butikowe wydawnictwo Fashion Group, właściciela tytułu „Fashion Magazine” oraz serwisu internetowego fashionpost.pl.
Wnikliwie obserwujemy rynek prasy, przyglądamy się trendom społecznym i tym w zachowaniach konsumenckich. Zgodnie z naszą strategią rozwoju i na bazie naszego wieloletniego doświadczenia na rynku prasy lifestylowej oraz w budowaniu serwisu internetowego postanowiliśmy połączyć nasz know-how wydawniczy i związany z rynkiem mody z pasją do wnętrz i designu – mówi Marzena Michela Singh, redaktor naczelna i prezes wydawnictwa. W naszym nowym tytule wnętrzarskim „Fashion at Home” postawiliśmy na ekspertów i autorów znanych i cenionych w środowisku. A to z czego szczególnie jesteśmy dumni to to, że, tak jak w przypadku Fashion Magazine i fashionpost.pl szczególnie promujemy w nim treści związane z polskimi projektantami i markami – dodaje.
Redaktor prowadzącą została Katarzyna Błażuk.
A co w numerze?
Bohaterem okładki pierwszego wydania „Fashion at Home” jest wybitny architekt i ceniony na świecie scenograf Boris Kudlička, który nie tylko oprowadza nas po swoim domu na warszawskim Żoliborzu, gdzie tworzy i pracuje, ale także opowiada o swoich najbardziej spektakularnych realizacjach.
Znany architekt wnętrz i miłośnik pięknych przedmiotów Krzysztof Miruć (na co dzień architekt i prowadzący programy w TVN i HGTV) dla „Fashion at Home” przygotował w pierwszym numerze przegląd trendów wnętrzarskich na nadchodzący sezon.
Moda i design to dwa obszary, które mocno się przenikają i wzajemnie uzupełniają. Są to strefy, które silnie ingerują w nasze życie, są blisko odbiorcy, otaczają go na co dzień i inspirują. Dlatego nowy tytuł doskonale wpisuje się w trend holistycznego podejścia do projektowania. Oba te światy wymagają niezwykłej wrażliwości, talentu, kunsztu i doskonałego rzemiosła – mówi Krzysztof Miruć.
„Fashion at Home” to także sztuka we wnętrzach, o której dla magazynu pisze Ewa Mierzejewska -historyk sztuki i ekspertka od designu z wieloletnim doświadczeniem, która doradza w zakresie inwestowania w dzieła sztuki i dobierania ich do wnętrz.
Pierwszy numer magazynu to także wyjątkowe wnętrza włoskiego projektanta mody Stefano Pilati, czy ikony stylu i artystki muzycznej Roberty Ruiu, która zaprasza do swojego nowego domu
w Bergamo.
Z kolei najciekawsi polscy blogerzy wnętrzarscy w materiale „W ich stylu” autorstwa Katarzyny Błażuk opowiadają nam o swoich inspiracjach, ulubionych przedmiotach i wymarzonych miejscach do zamieszkania.
Poza tym w numerze znajdziemy takie rubryki jak: design z metką made in Poland, polskie wzornictwo, ikona, kultura, wellness, kuchnia, czy rośliny.
Numer 1 (1) / 2021 ma objętość 180 stron. Nakład pierwszego wydania 25 tys. egzemplarzy.
Za dystrybucję magazynu odpowiadają Polperfect i Lagardère. Część nakładu w dystrybucji zamkniętej trafi do architektów i projektantów wnętrz.
(info wg Dorota Bernat Public Relations)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.