BookTarg, czyli wielkie święto książki online, odbywało się w dniach 6-12 maja. W spotkaniach uczestniczyło ponad 430 tysięcy użytkowników, a w programie pojawili się między innymi następujący goście – Katarzyna Bonda, Katarzyna Nosowska, Wojciech Chmielarz, Jakub Ćwiek, Beata Pawlikowska, Marta Frej, Alek Rogoziński, Jacek Galiński, Marta Kisiel, Aneta Jadowska, Łukasz Supergan, Drauzio Varella, Fido Nesti, Piotr Stankiewicz czy Maciej Siembieda.
Tegoroczna edycja Wirtualnych Targów Książki – BookTarg upłynęła przede wszystkim pod znakiem wielu inspirujących spotkań i dyskusji z pisarzami. Ponad 104 tysiące widzów uczestniczyło w rozmowie o najnowszej książce Katarzyny Bondy pt. Nikt nie musi wiedzieć, a prawie 190 tysięcy osób słuchało dyskusji Justyny Sucheckiej z Kasią Babis o komiksach i ilustratorach.
W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 50 wydawnictw oraz księgarni, które prowadziły sprzedaż wybranych tytułów w ramach wirtualnych stoisk. Klienci Allegro mogli skorzystać z wyjątkowych promocji i wybierać spośród 2500 tytułów. Cieszymy się, że przez 7 dni czytelnicy mieli okazję posłuchać rozmów ze swoimi ulubionymi autorami i dowiedzieć się jakie nowości dla nich przygotowali. – mówi Jacek Weichert, dyrektor segmentu Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka w Allegro.
Wszystkie rozmowy trwały 7 dni – jest to ponad 2300 minut – i zostały obejrzane przez ponad 430 tysięcy miłośników czytelnictwa. W sumie odbyło się 46 spotkań autorskich, w których mógł i nadal może uczestniczyć każdy, bez względu na czas i miejsce – wszystkie nagrania są dostępne na stronie: https://www.booktarg.pl/ oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/BookTarg. BookTarg jest efektem współpracy trzech firm – Allegro.pl, Legimi oraz Lubimyczytać.pl, aby wspomóc promowanie czytelnictwa i wzmocnić sprzedaż książek.
BookTarg był doskonałym miejscem nie tylko na spotkania branży książki, ale także czasem ogłoszenia wyników największego badania czytelników w internecie – „W sieci o książkach. Jak czytamy w czasach pandemii?”, przygotowanego przez serwis Lubimyczytać.pl wraz z Polską Izbą Książki, w którym wzięło udział prawie 17 tys. internautów. W czwartej edycji badań skupiliśmy się na zmianach zachodzących w zachowaniach czytelników podczas pandemii – komentuje Izabela Sadowska. Internauci bardzo chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami, a wyniki ankiet pokazały jak czas ten wpływa na ich wybory czytelnicze – mówi Izabela Sadowska, prezeska Lubimyczytac.pl.
BookTarg to nie tylko spotkania z autorami, ale także wydarzenia branżowe, które w tym roku odbyły się pod hasłem: „Sukcesy pomimo przeciwności, czyli skuteczne rozwiązania na trudne czasy”. Widzowie mogli śledzić prezentacje, prelekcje oraz uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach. W branżowych rozmowach uczestniczyło ponad 44 prelegentów z Polski, Niemiec oraz Norwegii – byli to przedstawiciele branży – wydawcy, księgarze oraz bibliotekarze. Największą popularnością cieszyły się prelekcje „Nowe sposoby dotarcia do czytelników” w ramach konferencji Biblioteka 5.0, dyskusja „Ustawa o ochronie rynku książki panaceum na bolączki branży wydawniczej?” zorganizowana przez Polską Izbę Książki oraz spotkanie Instytutu Książki zatytułowane „Kult czytelnictwa” – naiwne marzenia czy strategia rozwoju?”. Wszystkie wydarzenia zgromadziły w sumie 1200 widzów.
(źródło lubimyczytac.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.