organizatorzy:
patronat:
Olbrzymie zainteresowanie, jakim cieszyła się pierwsza edycja Konkursu na projekt okładki książki uszlachetnionej w technologii 3D Touch było jednym z powodów, dla którego drukarnia Totem.com.pl wraz z firmami Konica Minolta oraz PC Print przy patronacie medialnym portalu wydawca.com.pl i magazynu „Wydawca” ogłaszają 2. edycję konkursu. Pula nagród wynosi łącznie 15 tys. złotych.
Sukces pierwszej edycji konkursu był dla nas zaskoczeniem. Otrzymaliśmy 100 zgłoszeń, wiele z nich zachwycało wysokim poziomem artystycznym i kreatywnością w zastosowaniu cyfrowych uszlachetnień okładek. Osiągnęliśmy cel, który postawiliśmy przed konkursem – zainteresowaliśmy projektantów okładek innowacyjnymi możliwościami w zakresie uszlachetniania – mówi Michał Rejnowski, Prezes drukarni Totem.com.pl. – Konkurs okazał się dobrym sposobem na promocję technologii 3D Touch, czyli cyfrowego wzbogacania druku lakierami 2D i 3D oraz metalizowanymi foliami. Zmotywowani powodzeniem konkursu postanowiliśmy ogłosić go i w tym roku.
Mateusz Woźniak, Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, dodaje: Konkurs to doskonały sposób na pokazanie ogromnego potencjału w tworzeniu różnego rodzaju tekstur potęgujących doznania sensoryczne, wpływające na percepcję produktu jakim jest książka. Dzięki zastosowaniu uszlachetnień z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D z oferty Konica Minolta okładka książki może zyskać nowe walory – na poziomie estetycznym, artystycznym i sensorycznym skutecznie podnosząc jej atrakcyjność wizualną.
Konkurs, do którego współorganizacji dołączyła firma PC Print, wyłączny przedstawiciel firmy Leonhard Kurz w Polsce, ma charakter otwarty. Mogą wziąć w nim udział zarówno osoby prawne (np. wydawnictwa), jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jak również osoby fizyczne, w szczególności studenci kierunków artystycznych oraz osoby zajmujące się projektowaniem graficznym zawodowo i amatorsko.
Nadesłane prace oceniać będzie jury w składzie:
- Maria Magdalena Kurpik – historyk plakatu i wykładowca akademicki,
- Lech Majewski – Kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk
Pięknych w Warszawie, - Andrzej Palacz – redaktor naczelny magazynu „Wydawca” i portalu www.wydawca.com.pl,
- Georgij Petriaszwili – Kierownik Zakładu Technologii Poligraficznych
Politechniki Warszawskiej, - Michał Rejnowski – Prezes Totem.com.pl,
- Tomasz Skonieczny – przedstawiciel Współorganizatora,
- Mateusz Woźniak – przedstawiciel Współorganizatora.
Sekretarz Konkursu: Joanna Zielińska, Totem.com.pl.
Aby wziąć udział w konkursie należy zaprojektować okładkę dowolnej książki (rzeczywistej bądź fikcyjnej) z uwzględnieniem uszlachetnień wykonanych w technologii 3D Touch, z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D z oferty Konica Minolta. Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać wizualizację okładki z zastosowanymi uszlachetnieniami, jej projekt, właściwie zaprojektowane maski z uszlachetnieniami, a także wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia. Poprawnie zaprojektowana okładka powinna zawierać wszystkie elementy, które stosuje się na okładkach książek – oprócz autora i tytułu, takie jak nazwa wydawnictwa, kod ISBN etc. Szczegółowe informacje dotyczące zasad konkursu zawarte są w jego regulaminie.
W tym roku konkurs ogłoszony został wcześniej niż w roku ubiegłym, a prace konkursowe przyjmowane będą do 29 sierpnia br. (liczy się data otrzymania prac przez organizatora).
Ogłoszenie wyników planowane jest 14 października br. podczas Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie, o ile pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna. Jury wyłoni trzech zwycięzców – głównego, który otrzyma 5000 zł oraz zdobywców drugiej i trzeciej nagrody (którzy otrzymają odpowiednio 3000 i 2000 złotych). Przewidziane jest także pięć wyróżnień (po 1000 zł każde). Najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy ocenie zgłoszonych projektów, będą wartość artystyczna projektu, zgodność z zasadami projektowania i kompozycji okładek książek, siła przekazu, a także oryginalność zastosowanych rozwiązań graficznych i uszlachetnień.
Organizatorzy podkreślają, że konkurs jest nie tylko promocją technologii 3D Touch, ale stanowi także formę wsparcia młodych, zdolnych grafików. Jednym z istotnych celów konkursu jest także szeroko pojęta edukacja w zakresie przygotowania plików do druku pod kątem zaplanowanych uszlachetnień cyfrowych z wykorzystaniem systemu MGI JetVarnish 3D. To dzisiaj niezbędne umiejętności projektantów okładek. W dobie, gdy sprzedaż książki w dużej mierze zależy od jej atrakcyjności wizualnej, wygląd okładki ma istotne znaczenie, a zastosowane uszlachetnienia w znaczący sposób podnoszą jej wartość i wzbudzają zainteresowanie potencjalnego czytelnika.
Organizatorzy serdecznie zapraszają grafików do wzięcia udziału w konkursie.
Więcej na temat konkursu, jego regulamin i kartę zgłoszenia również na stronach organizatorów:
Totem.com.pl,
Konica Minolta
PC Print
Przeczytaj informację o pierwszej edycji Konkursu:
Dodatkowe informacje na temat technologii 3D Touch oraz oferty drukarni Totem:
Totem.com.pl Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Jacewska 89, 88-100 Inowrocław
tel: +48 575 250 700; e-mail: adrian.gatzke@totem.com.pl
http://www.totem.com.pl
Dodatkowe informacje na temat produktów firmy Konica Minolta:
Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.
ul. Krakowiaków 44, 02-255 Warszawa
tel: +48 884 206 904; e-mail: magdalena.raczynska@konicaminolta.pl
http://www.konicaminolta.pl
Dodatkowe informacje na temat materiałów do uszlachetnień firmy Leonhard Kurz:
PC Print Spółka Jawna Krystyna i Piotr Cippert
ul. Białoborska 16, 04-668 Warszawa
tel: +48 668 036 944; e-mail: tskonieczny@pcprint.pl
https://pcprint.pl/
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.
One thought on “II. edycja Konkursu dla grafików na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch”