Rynek wydawniczy Wydawnictwa

Wydawnictwo Radosława Kotarskiego z doskonałym wynikiem w ub.r.

Wydawnictwo Radosława Kotarskiego w ubiegłym roku zwiększyło wpływy o 25 proc., wypracowało 250 tys. zł zysku, 940 tys. zł. przeznaczyło dla Pajacyka.


W roku ubiegłym wydawnictwo książkowe youtubera Radosława Kotarskiego (Wydawnictwo Altenberg) zwiększyło przychody o 25 proc. (do 16,1 mln zł) oraz zysku netto ze 174,5 do 253,2 tys. zł. Firma wydała 11 nowych tytułów, na cele charytatywne (głównie akcję Pajacyk) przeznaczyła 939 tys. zł.

Radosław Kotarski Wydawnictwo Altenberg w sprawozdaniu złożonym w KRS zaznaczyło, że wybuch epidemii nie wpłynął negatywnie na jego wyniki sprzedażowe. – Zachowane zostały łańcuchy dostaw po wprowadzeniu odpowiednich procedur sanitarnych we współpracującym ze spółką magazynie wysyłkowym. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży i poszerzyła portfolio wydawnicze z 17 do 26 książek – opisano.

Firma sprzedaje książki wyłącznie w swoim sklepie internetowym, w ub.r. wprowadziła do oferty e-booki. Wydaje głównie tytułu twórców internetowych. Jej nakładem ukazały się m.in. Projekt: Tata autorów kanału youtube’owego 5 Sposobów na…, Podaj dalej Uli Chincz, W głowie się poprzewracało Hani Sywuli, „LiteraTOURa” Paulina Mikuły oraz Inaczej właściciela wydawnictwa.

Koszty operacyjne Wydawnictwa Altenberg zwiększyły się o 23,9 proc. do 14,67 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 10,06 do 14,58 mln zł, a na zużycie materiałów i energii – zmalały z 1,76 mln zł do 8,8 tys. zł. Z kolei pozostałe koszty operacyjne to prawie w całości darowizny na cele charytatywne (głównie akcję Pajacyk), na które w ub.r. firma wydała 938,9 tys. zł, wobec 681,5 tys. zł rok wcześniej. Wydawnictwo od początku działalności przeznacza na Pajacyka złotówkę od każdego sprzedanego egzemplarza książki. Ponadto R. Kotarski na licytację na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przekazał swoją książkę z samochodem Ferrari F430 F1. Zostały wylicytowane za 450,5 tys. zł.

W roku ubiegłym wydawnictwo znacząco zwiększyło swą rentowność. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,04 do 1,43 mln zł, zysk operacyjny – z 355,3 do 503,2 tys. zł, a zysk netto – ze 174,5 do 253,2 tys. zł. Firma zapłaciła w ub.r. 249,6 tys. zł podatku dochodowego (w 2019 roku 180,1 tys. zł.). Radosław Kotarski jako jedyny udziałowiec spółki zdecydował, że cały jej zeszłoroczny zysk netto do końca sierpnia zostanie mu wypłacony jako dywidenda.

Radosław Jerzy Kotarski (ur. 1986) – polski dziennikarz, przedsiębiorca, twórca kanału Polimaty w serwisie YouTube, w którym prezentuje treści edukacyjne. Prowadzący i reżyser programu Podróże z historią tworzonego dla TVP2, współzałożyciel sieci partnerskiej LifeTube, właściciel wydawnictwa Altenberg.  Na stronie internetowej wydawnictwa czytamy, że książka Kotarskiego Włam się do mózgu osiągnęła już nakład 170 tys. egz.

(źródło wirtualnemedia.pl, Wikipedia)

Dodaj komentarz