Publikacje elektroniczne Rynek wydawniczy

Czerwcowe wyniki oglądalności portali dzienników Polska Press

Mediapanel podał wyniki czerwcowych oglądalności serwisów internetowych czasopism. Wśród 18 serwisów dzienników Polska Press siedem odnotowało wzrost, 11 spadek.


Najchętniej odwiedzanym serwisem spośród dzienników należących do koncernu jest Pomorska.pl., którą w czerwcu odwiedziło 4,07 mln użytkowników (wzrost o 25,49 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem). Wzrost odnotowały też: Kurierlubelski.pl – 1,58 mln (wzrost o 36,65 proc.), Dziennikpolski24.pl – 1,52 mln (wzrost o 30,18 proc.), Expressbydgoski.pl – 1,57 mln (wzrost o 30,06 proc.), Gazetakrakowska.pl – 2,46 mln (wzrost o 10,19 proc.), Echodnia.eu – 2,05 mln (wzrost o 2,33 proc.), Nto.pl – 1,01 mln (wzrost o 1,75 proc.)

Największy spadek w stosunki procentowym wykazały serwisy Wspolczesna.pl – 0,74 mln (spadek o 26,69 proc.) oraz Gp24.pl – 1,02 mln (spadek o 18,29 proc.). Dziennikbaltycki.pl  (1,43 mln odwiedzających) oraz Gazetalubuska.pl (1,08 mln) wykazały spadek o 17,19 proc. Znaczny spadek odnotował też serwis  Gloswielkopolski.pl – 1,34 mln (spadek o 16,96 proc.), Nowiny24.pl – 1,21 mln (spadek o 16,28 proc.) oraz Gazetawroclawska.pl – 1,66 mln (spadek o 15,43 proc.). Spadki poniżej 10 proc. zaliczyły: Dzienniklodzki.pl – 1,50 mln (spadek o 9,22 proc.), Dziennikzachodni.pl – 2,83 mln (spadek o 6,06 proc.)  Poranny.pl – 1,07 mln (spadek o 1,37 proc.),  Expressilustrowany.pl – 2,80 mln (spadek o 0,37 proc.).

Od marca, kiedy właścicielem koncernu Polska Press został kontrolowany przez Skarb Państwa Orlen, wymieniono 14 redaktorów naczelnych w tytułach wydawnictwa. Do dziś stanowiska udało się zachować tylko dwóm dawnym redaktorom naczelnym: Stanisławowi Wróblowi (“Echo Dnia”) i Marcinowi Stefanowskiemu (“Głos Dziennik Pomorza”).

(info wg wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz