Mediapanel podał wyniki czerwcowych oglądalności serwisów internetowych czasopism. Wśród 18 serwisów dzienników Polska Press siedem odnotowało wzrost, 11 spadek.
Najchętniej odwiedzanym serwisem spośród dzienników należących do koncernu jest Pomorska.pl., którą w czerwcu odwiedziło 4,07 mln użytkowników (wzrost o 25,49 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem). Wzrost odnotowały też: Kurierlubelski.pl – 1,58 mln (wzrost o 36,65 proc.), Dziennikpolski24.pl – 1,52 mln (wzrost o 30,18 proc.), Expressbydgoski.pl – 1,57 mln (wzrost o 30,06 proc.), Gazetakrakowska.pl – 2,46 mln (wzrost o 10,19 proc.), Echodnia.eu – 2,05 mln (wzrost o 2,33 proc.), Nto.pl – 1,01 mln (wzrost o 1,75 proc.)
Największy spadek w stosunki procentowym wykazały serwisy Wspolczesna.pl – 0,74 mln (spadek o 26,69 proc.) oraz Gp24.pl – 1,02 mln (spadek o 18,29 proc.). Dziennikbaltycki.pl (1,43 mln odwiedzających) oraz Gazetalubuska.pl (1,08 mln) wykazały spadek o 17,19 proc. Znaczny spadek odnotował też serwis Gloswielkopolski.pl – 1,34 mln (spadek o 16,96 proc.), Nowiny24.pl – 1,21 mln (spadek o 16,28 proc.) oraz Gazetawroclawska.pl – 1,66 mln (spadek o 15,43 proc.). Spadki poniżej 10 proc. zaliczyły: Dzienniklodzki.pl – 1,50 mln (spadek o 9,22 proc.), Dziennikzachodni.pl – 2,83 mln (spadek o 6,06 proc.) Poranny.pl – 1,07 mln (spadek o 1,37 proc.), Expressilustrowany.pl – 2,80 mln (spadek o 0,37 proc.).
Od marca, kiedy właścicielem koncernu Polska Press został kontrolowany przez Skarb Państwa Orlen, wymieniono 14 redaktorów naczelnych w tytułach wydawnictwa. Do dziś stanowiska udało się zachować tylko dwóm dawnym redaktorom naczelnym: Stanisławowi Wróblowi (“Echo Dnia”) i Marcinowi Stefanowskiemu (“Głos Dziennik Pomorza”).
(info wg wirtualnemedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.