Rynek wydawniczy

Orlen Paczka – nowa usługa Ruchu i Orlenu

PKN Orlen jesienią uruchomi usługę Orlen Paczka, która zastąpi Paczkę w Ruchu. Czas dostawy przesyłek ma zostać skrócony do 1-2 dni.


Orlen rozwija segment usług kurierskich, aktywnie wykorzystując potencjał spółki Ruch. Jednocześnie spółka rozwija współpracę z e-sklepami, które będą mogły zaoferować klientom atrakcyjną ofertę dostawy, nowi klienci biznesowi będą mogli skorzystać ze specjalnej promocji na start usługi. Usługa nadawania i odbierania paczek ma być dostępna do końca roku w ponad 5,5 tys. punktów sieci Orlen Paczka.

We wrześniu automaty Orlen Paczka staną w ok. 200 miejscach w polskich miastach, do końca roku ma być ich pięćset, do końca przyszłego roku ok. 2 tys. urządzeń. Docelowo Orlen planuje ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek.

Mobilna aplikacja Orlen Paczka umożliwi klientom m.in. odebrać przesyłkę bezdotykowo z automatu paczkowego

Orlen Paczka jest elementem ogłoszonej pod koniec grudnia ub.r. strategii firmy do 2030 roku. W jej zakres wchodzą działania pozapaliwowe, które ma się opierać o sieć Ruchu (udziały w tej firmie koncern kupił w grudniu ub. r.). Według założeń, PKN Orlen na bazie Ruchu rozwinie formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, a także rozbuduje własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce. W czerwcu Orlen otworzył w Warszawie pierwszą placówkę sklepowo-gastronomiczną pod marką Orlen w Ruchu. Do końca roku spółka chce mieć 40 takich punktów w całym kraju oraz postawi 500 własnych automatów do odbioru paczek.

(źródło wirtualnemedia.pl., paczkawruchu.pl)

Dodaj komentarz