W sierpniu w ramach należącej do Grupy ZPR Media spółki Time SA powstała nowa marka – Wydawnictwo Lekkie, które ma specjalizować się w literaturze o charakterze rozrywkowym, kierowanej przede wszystkim do czytelniczek szukających lekkiej, beztroskiej, relaksującej lektury.
Tym logo będą sygnowane książki obyczajowe i komedie kryminalne, ukazujące się nakładem Time SA. W ten sposób wydawca uzupełni ofertę Wydawnictwa Harde, obejmującą literaturę faktu, powieści kryminalne i thrillery.
– „Lekkie” to przede wszystkim emocjonalne historie z happy endem oraz doskonali polscy i zagraniczni autorzy trafiający w kategorię przystępnej literatury obyczajowej – mówi Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express, do której należą Wydawnictwo Harde i Lekkie. – W ten sposób nasze portfolio wydawnicze zostanie poszerzone o książki kierowane do pań, stanowiących zdecydowaną większość polskich czytelników.
– W statucie Wydawnictwa Lekkie zapisano, że ma być lekko, łatwo i przyjemnie – dodaje Magda Mazur, redaktor naczelna.
Za sprzedaż tytułów z logo „Lekkie” odpowiada dyrektor operacyjna Jolanta Liżewska-Zyzek. Strategicznym partnerem wydawnictwa jest spółka Platon, jeden z liderów na rynku dystrybucji księgarskiej.
Pierwsze książki pod marką Wydawnictwo Lekkie ukazały się 25 sierpnia tego roku. Są to: Wakacje z truchłami popularnej autorki komedii kryminalnych Iwony Banach oraz romans z epoki regencji Lista pana Malcolma.
(info ZPR Media)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.