Rynek wydawniczy

Agora w górę o 9-16 proc. w prasie, Internecie i radiu

W trzecim kwartale br. przychody grupy Agora w pionie prasowym wzrosły o 9,2 proc., w internetowym o 14,4 proc., a w radiowym o 16,3 proc. Zyskowność zmalała, bo firma więcej wydała na usługi obce i promocję oraz nie korzystała już z tarczy antykryzysowej Na koniec września „Gazeta Wyborcza” miała 262,6 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM – 25 tys.


Wpływy segmentu prasowego Agory („Gazeta Wyborczą”, kilka magazynów i drukarni) w zeszłym kwartale zwiększyły się o 9,2 proc. do 52,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej – o 18,3 proc. do 14,9 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. dynamika była znacznie niższa: przychody całego pionu prasy zwiększyły się o 3,4 proc. do 148,2 mln zł, a „Gazeta Wyborcza” osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 2,1 proc. do 74,3 mln zł i z reklam o 16,7 proc. do 41,2 mln zł.

Liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” na koniec września br. wynosiła 262,6 tys., po wzroście o 9 proc. z 240,7 tys. rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży tych prenumerat zwiększyły się w zeszłym kwartale o 24,7 proc. rok do roku. Od początku br. „GW” uruchomiła sześć serwisów lokalnych (jak na razie ostatni wystartował pod koniec października w Kaliszu). Agora podała, że prawie jedna trzecia subskrybentów „Gazety Wyborczej” zdecydowała się na wykupienie prenumeraty cyfrowej po przeczytaniu tekstów lokalnych. Wpływy z reklam internetowych wzrosły o 21 proc. W efekcie sprzedaż oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (subskrypcji i reklam) w zeszłym kwartale stanowiła już 39,5 proc. łącznych przychodów segmentu prasowego.

Segment internetowy Agory w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów o 14,4 proc. do 51,6 mln zł. – to efekt wzrostu wpływów ze sprzedaży reklam pionu Gazeta.pl oraz działań spółki Yieldbird. Zwiększyły się także przychody odnotowane przez grupę HRlink.

Pion radiowy grupy Agora zanotował w zeszłym kwartale wzrost przychodów o 16,3 proc. do 25,7 mln zł, z czego wpływy reklamowe zwiększyły się o 11,7 proc. do 21,9 mln zł. W sprawozdaniu Agory zwrócono uwagę, że wartość całego rynku reklamy radiowej wzrosła w tym okresie tylko o 4 proc. W skali trzech kwartałów przychody firmy z reklamy radiowej poszły w górę o 16,6 proc. do 60,3 mln zł. – W obu okresach zwiększyły się wpływy ze sprzedaży czasu antenowego w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory, a także przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców.

W skład Grupy Radiowej Agory wchodzą Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. To pierwsze od kilku lat oferuje podcasty z modelu subskrypcyjnym. Na koniec września z tej oferty korzystało 25 tys. płacących użytkowników, wobec 24,8 tys. przed rokiem i 18,6 tys. dwa lata wcześniej.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-subskrypcja-cyfrowa-tok-fm-wyniki-sprzedazy-przychody

(źródło: wirtualnemedia.pl)

Dodaj komentarz