Analizy/podsumowania Rynek polski Rynek wydawniczy

W grudniu onet.pl przed wp.pl

W grudniu 2021 roku zmalała liczba użytkowników Onet.pl i WP.pl, natomiast spore wzrosty osiągnęły Interia i Gazeta.pl. Dalej w górę idą statystyki Netflixa i TikToka, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, gdzie liderująca aplikacja Google przekroczyła poziom 80 proc. zasięgu.


W badaniu łączną liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 29,7 mln, tyle samo co w listopadzie 2021 r. Natomiast szacunkowa liczba użytkowników korzystających z internetu codziennie zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 24,8 do 24,9 mln.

A oto główne wyniki oglądalności portali.

W grudniu ub.r. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,77 mln polskich internautów, co dało 96,8 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej Grupa miała 28,67 mln użytkowników i 96 proc. zasięgu. Należący do Google’a YouTube jest klasyfikowany osobno (jako serwis www i aplikacja mobilna), miesiąc do miesiąca osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 25,81 do 26,35 mln, Grupa Allegro – z 22,51 do 22,54 mln, a przeglądarkowy Facebook – z 21,75 do 21,93 mln.

Zmalała natomiast odwiedzalność kilku wydawców mających w portfolio głównie serwisy i aplikacje z treściami redakcyjnymi. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 23,42 do 23,17 mln użytkowników, Grupa Wirtualna Polska – z 21,15 do 20,88 mln, a Grupa Eurozet – z 11,77 do 11,13 mln. Z drugiej strony w serwisach i aplikacjach Grupy Polsat-Interia liczba internautów zwiększyła się z 20,47 do 20,6 mln, Grupa ZPR Media osiągnęła wzrost z 15,02 do 15,39 mln, a Grupa Agora – z 17,87 do 18 mln. Szczyt przedświątecznego sezonu zakupowego widać w wynikach kilku platform e-commercowych. Grupa Ceneo.pl zanotowała wzrost z 13,37 do 14,07 mln użytkowników, Mediaexpert.pl – z 12,19 do 13,09 mln, a Euro.com.pl, internetowy sklep sieci handlowej RTV Euro AGD – z 9,57 do 10,91 mln.

Domena Google.com w porównaniu z listopadem osiągnęła wzrost z 27,71 do 28,03 mln użytkowników, a Google.pl – z 10,73 do 11,28 mln. W przeglądarkowym YouTubie liczba internautów zwiększyła się z 21,06 do 21,95 mln, dzięki czemu serwis wyprzedził przeglądarkowego Facebooka. Na Onet.pl liczba użytkowników zmalała z 19,84 do 19,26 mln, na WP.pl – z 16,49 do 16,31 mln, a na o2.pl – z 12,39 do 11,61 mln. Za to Interia.pl zanotowała wzrost z 13,8 do 14,57 mln, a Gazeta.pl – z 12,3 do 12,67 mln.

(źródło Mediapanel)


Dodaj komentarz