Analizy/podsumowania Rynek polski Rynek wydawniczy

W lipcu onet.pl przed wp.pl

W lipcu strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby internautów. Wśród aplikacji mobilnych po ponad 20 mln użytkowników zanotowały Google, Facebook, YouTube i Messenger.


Serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google w lipcu br. odwiedziło 27,95 mln polskich internautów, co przełożyło się na 96,6 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,09 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel. Na drugiej pozycji niezmiennie jest YouTube (serwis i aplikacja mobilna), który miesiąc do miesiąca (badanie Mediapanel jest realizowane od jesieni ub.r.) zanotował spadek liczby polskich użytkowników z 25,01 do 24,99 mln.

Facebook w górę, RASP przed WP

Liczba odwiedzających witryny i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska zwiększyła się z 21,54 do 21,76 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 21,63 do 21,11 mln.

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 21,05 do 21,4 mln polskich internautów. Zmalały natomiast wyniki kilku wydawców serwisów z treściami dziennikarskimi. Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 19,69 do 19,37 mln użytkowników, Grupa Agora – z 17,71 do 17,19 mln, Grupa Polska Press – z 16,61 do 16,45 mln, a Grupa ZPR Media – z 15,42 do 14,77 mln.

W przypadku Eurozetu liczba odwiedzających poszła w dół z 12,99 do 12,3 mln, w Grupie TVN – z 12,33 do 12,13 mln, a w Grupie TVP – z 10,43 do 9,12 mln. Za to Grupa RMF osiągnęła wzrost z 9,09 do 9,41 mln.

28,8 mln internautów w Polsce

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w lipcu na 28,8 mln, o 0,1 mln mniej niż w czerwcu. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie wzrosła z 23,6 do 23,9 mln.

Liczba polskich użytkowników Google.com zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 26,9 do 26,87 mln, a w przypadku Google.pl – z 11,37 do 10,76 mln. Onet.pl osiągnął wzrost z 17,62 do 18,21 mln użytkowników. W efekcie zwiększył przewagę nad Allegro.pl (spadek z 17,52 do 17,46 mln) i WP.pl (w dół z 16,8 do 16,03 mln).

Na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 14,37 do 14,19 mln, na Radiozet.pl – z 12,59 do 11,81 mln, a na Gazeta.pl – z 11,72 do 11,56 mln. Z kolei OLX.pl zanotował wzrost z 12,61 do 12,91 mln internautów, a o2.pl – z 11,68 do 12,3 mln.

(źródło Mediapanel)


Dodaj komentarz