Bologna Children’s Book Fair dobiegły końca – odwiedziło je o tylko o 25% mniej gości w porównaniu z 2019 rokiem. „To nieoczekiwanie pozytywny wynik dla Bologna Children’s Book Fair”, czytamy w informacji medialnej, „biorąc pod uwagę trudną sytuację międzynarodową”. W sumie targi odwiedziło 21 432 osób, z czego ponad 40 procent to branżowi profesjonaliści z zagranicy. W Targach wzięło udział 1070 wystawców z 90 krajów, w tym Gość Honorowy Sharjah. Odbyło się 18 wystaw i ponad 250 wydarzeń na żywo.
Na swojej platformie cyfrowej Bolonia odnotowała w tym roku ponad 2 miliony wyświetleń, dwukrotnie więcej niż podczas ostatniej “fizycznej” edycji w 2019 roku. Unikalnych użytkowników było 200 000 (61% spoza Włoch) i ponad 51 000 użytkowników zarejestrowanych w usługach on-line. To 10-procentowy skok pod względem liczby unikalnych użytkowników w ciągu czterech dni trwania wydarzenia w porównaniu do 2021 roku, i dwa razy więcej w porównaniu do edycji 2019 roku.
Stworzono ponad 40 nagrań wideo, w tym nagrania integralne i strumienie bezpośrednie, do zdalnego użytku online. Co najmniej 2500 unikalnych użytkowników śledziło te transmisje.
Wysoka była oglądalność informacji targowych w mediach społecznościowych: Facebook – 65 300; Instagram- ponad 73 000 obserwujących, około 15 000 komunikowało sie poprzez Twitter, ponad 7000 w LinkedIn.
Ponad 1100 profesjonalistów wzięło udział w kursach, konferencjach online, szkoleniach i specjalnych inicjatywach organizowanych online w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Organizatorzy Targów podkreślają, że koszmar ataku Władimira Putina na Ukrainę stworzył poczucie solidarności całej branży światowej, a puste stoisko Ukrainy robiło piorunujące wrażenie.
(źródło i fot.: informacja prasowa Targów)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.