Börsenverein des Deutschen Buchhandels (Niemieckie Stowarzyszenie Wydawców i Księgarzy), w raporcie za pół roku wskazuje na „nieznaczny wzrost” sprzedaży e-booków.
Sprzedano około 20,9 miliona ebooków, co oznacza wzrost o 2,5 % w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku. Rynek ten powraca do poziomu sprzed pandemii. Udział w rynku handlu książką wzrósł w Niemczech o 0,2% do 8,1%.
Średnia cena ebooka w pierwszej połowie tego roku w Niemczech wzrosła o 0,4% do 6,48 euro (6,38 USD).
Największym zainteresowaniem cieszyły się, dalej książki dla młodych czytelników, turystyczne, doradztwo
Raport wskazuje na kilka elementów, które opisują dwie konkurujące ze sobą dynamiki w statystykach:
Według Börsenverein liczba kupujących książki spadła o 7,1 procent do około 2,5 miliona. W pierwszej połowie 2020 r. ta pula nabywców wynosiła około 2,7 mln. W ubiegłym roku liczba kupujących spadła o 1,2 proc.
A jednak „intensywność zakupów”, jak czytamy w raporcie, wciąż rośnie, co tłumaczy, dlaczego sprzedaż nieznacznie wzrosła pomimo spadku liczby kupujących”. „W pierwszej połowie 2022 r. kupujący kupili statystycznie na jednego mieszkańca, a także wydali na nie więcej: przy 8,4 e-booków kupili średnio więcej tytułów niż w tym samym okresie poprzedniego roku (2021: 7,6)”.
„Całkowite wydatki na kupującego wzrosły o 10,8 procent”, mówi Börsenverein, „do 54,52 euro (53,67 USD)”.
Badania przeprowadził GfK Consumer Panel Media Scope.
(źródło Börsenverein des Deutschen Buchhandels)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.