Księgarnie Różne

Właściciel TaniaKsiazka.pl chce zmienić układ sił w branży

Spółka Glosel – właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl – chce wzmocnić swoją pozycję na rynku. W sierpniu o niemal 200% wzrosła liczba punktów odbioru osobistego w partnerskich lokalizacjach. Obecnie zamówienia można odbierać w 12 stacjonarnych księgarniach pod marką TaniaKsiazka.pl i w 33 punktach odbioru. Rozwój spółki ma też zdynamizować połączenie działów marketingu największych marek – TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Choć oferują one różne produkty, to mają wspólne podejście i wartości – stawiają na dobre doświadczenia klienta i rozsądne ceny.


Klient zawsze był dla nas na pierwszym miejscu, stąd otwarcie kolejnych punktów odbioru w dogodnych lokalizacjach. Nasi klienci bardzo pozytywnie przyjmują każde kolejne miejsce na mapie Polski. Również dzięki zmianom w marketingu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i budować silną pozycję konkurencyjną naszych sklepów. Jednym z naszych priorytetów w najbliższym czasie będzie wykreowanie synergii pomiędzy naszymi markami, bo chcemy zwiększyć udział w rynku. Od 5 lat rośniemy i nie chcemy poprzestać na tym, gdzie jesteśmy w tej chwili. Chcemy zmienić układ w branży – mówi prezes Glosela Łukasz Kierus.

Stanowisko Chief Marketing Officer w Gloselu objął Rafał Bartoszewicz – ekspert w zakresie e-commerce, strategii digitalowych i brandingowych, zwłaszcza ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży i rentowności. Jest on odpowiedzialny za zarządzanie i koordynowanie działań marketingowych spinając wszystkie zespoły Glosela.

Moim priorytetem jest głębokie zrozumienie konsumenta, zachowań na rynku i branży. Utrzymywanie ścisłego dialogu z naszymi klientami jest kluczem do tego, aby lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Integralną częścią naszej strategii będzie synergia na każdym polu – a zespół marketingu jest jej ważnym ogniwem. Dlatego wspólnie z Łukaszem podjęliśmy decyzję o połączeniu tych działów w jeden zespół – mówi CMO w Gloselu Rafał Bartoszewicz.

Kolejnym krokiem w kierunku rozwoju jest transformacja w stronę większego wykorzystania AI i data driven company. Ma to zwiększyć skuteczność procesów, głównie w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.

Chcemy efektywniej wykorzystywać potencjał AI i big data, aby szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki rynku, opierając nasze decyzje na solidnych danych. Wierzę, że dzięki takim działaniom dostarczymy naszym klientom wyjątkowej wartości i wzmocnimy naszą pozycję na rynku – mówi Rafał Bartoszewicz.

Glosel w ciągu ostatnich 5 lat zwiększył zatrudnienie o 45%, rozwinął sieć księgarń stacjonarnych do 12, a punktów odbioru zamówień osobistych do 33. Obecnie zamówienia można odbierać w 26 miastach.


Założona w 2006 roku TaniaKsiazka.pl jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w Polsce oraz najbardziej lubianą marką e-commerce wśród Polaków (SentiOne 2021 i 2022). Jako pierwsza w tym segmencie rynku wprowadziła przed obecnym sezonem szkolnym zakupy na 3 nieoprocentowane raty we współpracy z PayPo – liderem płatności odroczonych w Polsce. Ma na swoim koncie ponad 40 branżowych nagród, z czego najcenniejsze są przyznawane przez klientów.

Istniejący od 5 lat e-sklep Bee.pl jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży napojów roślinnych oraz produktów ekologicznych na rynku e-commerce. Na półkach sklepu znajdziemy też artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne). Od tego roku duży rozwój przeszła także kategoria “Dla zwierząt”, mocno rozwijana jest też kategoria “Uroda”. W sierpniu sklep wysłał milionowe zamówienie złożone online.
(info Glosel)

Dodaj komentarz