SOCCERNOMICS
autor: Simon Kuper, Stefan Szymański
wydawca: HarperCollins Publishers
Ta fascynująca praca po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 2009 roku. Od tego czasu została znacznie zaktualizowana i rozszerzona, dzięki czemu nowe wydanie jest jeszcze bardziej ekscytujące. Zawiera dodatkową analizę ekonomiczną Mistrzostw Świata i ich wpływu na pracowników zaangażowanych w budowę stadionów.
Soccernomics i Moneyball
Soccernomics można porównać do książki Moneyball w baseballu. Jest to interesujące studium różnych aspektów piłki nożnej, które stara się odkryć sekrety sukcesu drużyn. Kuper i Szymanski połączyli swoją pasję do sportu i liczb. Pomimo stwierdzenia, że kluby piłkarskie nie są nastawione na zysk, ich książka wykorzystuje trendy społeczno-ekonomiczne, aby poszerzyć zrozumienie dyscypliny przez czytelników.
Rasizm i system transferowy
Książka porusza te aspekty, w tym system transferowy. Autorzy twierdzą, że jest on niesprawiedliwy i nieefektywny. Chociaż zwiększenie płac może poprawić wyniki, kluby często podejmują błędne decyzje. Istnieją historyczne dowody na dyskryminację rasową. Jest to wyraźnie widoczne w odniesieniu do stylu gry, wynagrodzenia i możliwości zostania trenerem.
Nierówności w piłce nożnej kobiet
Kuper i Szymanski przyglądają się również nierówności między piłką nożną mężczyzn i kobiet, sugerując rekompensatę finansową dla kobiet. Podnoszą historię pierwszego międzynarodowego meczu piłki nożnej kobiet w 1920 roku i zauważają, jak piłka nożna kobiet padła ofiarą dyskryminacji i została wysłana na boiska i boiska niespełniające norm.
Fani piłki nożnej i aspekty społeczno-kulturowe
Kuper i Szymanski zajmują się nie tylko ekonomią piłki nożnej, ale także zwracają uwagę na aspekty społeczno-kulturowe. Badają, czy istnieją prawdziwi zatwardziali fani piłki nożnej. Autorzy omawiają również, w jaki sposób organizacja Mistrzostw Świata w piłce nożnej przynosi szczęście bogatym krajom i zmniejsza liczbę samobójstw w Europie.
Soccernomics to nie tylko książka o piłce nożnej, to unikalne studium, które obejmuje ekonomię, aspekty społeczno-kulturowe i inne kwestie związane z piłką nożną. Wielu uważa tę książkę za podręcznik dla profesjonalnych bukmacherów. Z jej pomocą uczą się oni analizować mecze i na tej podstawie obstawiać, a nie tylko bezmyślnie typować wynik. Jak podaje twinspin.pl, wielu graczy polega na darmowych spinach i innych bonusach podczas gry. Soccernomics uczy jednak polegania wyłącznie na własnej sile i inteligencji. Zmusza czytelników do myślenia o sporcie z nowej perspektywy i zapewnia interesujące spojrzenie na jego przyszłość. Dla każdego, kto pasjonuje się piłką nożną, a zwłaszcza jej cyfrowymi aspektami, książka ta będzie źródłem refleksji na długie lata.
(Materiał promocyjny; recenzja: Anastazja Kowalska)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.