Czasopisma Rynek wydawniczy

Ruch wycofuje się z dystrybucji prasy

Władze Ruchu zdecydowały o wycofaniu się z dystrybucji prasy, co nie oznacza, że prasa zniknie z kiosków – będzie je dostarczać inna, wyłoniona w przetargu firma. Ruch będzie dostarczać tytuły prasowe do innych punktów sprzedaży tylko do końca kwietnia. Decyzja ta podyktowana jest pogarszającą się sytuacją prasy drukowanej.

Obecnie Ruch bardzo mocno koncentruje się na rozwoju segmentu usług kurierskich oraz nowych formatów gastronomiczno-sklepowych w ramach sieci detalicznej. Do firmy należy już ponad 10,5 tys. punktów odbioru i nadania paczek pod marką Orlen Paczka, w tym powyżej 4,3 tys. automatów paczkowych, rozwijana jest też współpraca z e-sklepami, których klienci mogą zamawiać przesyłki i odbierać je w sieci Ruchu.
Tu warto zaznaczyć, jak kurczy się sieć kiosków Ruchu. Na koniec 2019 roku firma miała 1 333 kiosków i saloników, rok później – 1 209, na koniec 2021 roku – 1 027, a na koniec 2022 – 814. W ub.r. spadki nie wyhamowały: w połowie roku działało 760 punktów, a na koniec września – 664.

Ruch w lutym ub.r. miał 13,72 proc. udziału w polskim rynku dystrybucji prasy. Niekwestionowanym liderem jest tu firma Kolporter, która odpowiada aż za 58,74 proc. rynku. Na drugim miejscu jest Garmond Press z 20,44 proc. Kolporter miał też wówczas 20 tys. punktów sprzedaży, Garmond Press – 13,9 tys., Ruch – 8,5 tys.

(źródło wirtualnemedia.pl, fot. materiał prasowy Ruchu)

Dodaj komentarz