Z liczną 21 mln użytkowników Grupa Polsat-Interia po raz pierwszy stanęła na pierwszym miejscu wśród portali internetowych.
Według danych z badania Mediapanel serwisy i aplikacje internetowe Grupy Polsat-Interia przyciągnęły w styczniu 21,11 mln użytkowników, czyli 64,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. W porównaniu z grudniem zyskały 444,2 tys. odwiedzających. Na kolejnym miejscu mamy Grupę Wirtualna Polska (w górę o 330,5 tys. do 21,03 mln użytkowników) oraz Ringier Axel Springer Polska (wzrost o 135,6 tys. do 20,97 mln). Więcej polskich internautów przyciągają jedynie globalni giganci: Grupa Google (29,02 mln) i Meta Platforms (25,43 mln).
Na wynik Grupy składają się witryny i aplikacje Interii (oprócz portalu Interia m.in. serwisy Pomponik.pl, Deccoria.pli, Smaker.pl) oraz Cyfrowego Polsatu (na czele z portalami stacji Polsat News i Polsat Sport, a także platformą streamingową Polsat Box Go). Wydawca w komunikacie wylicza, że pięć jego serwisów tematycznych w zeszłym miesiącu osiągnęło rekordowe zasięgi. Pomponik.pl miał 8,8 mln użytkowników, Interia Wydarzenia – ponad 8 mln, Interia Biznes – 7 mln, Interia Kobieta – 7,2 mln, a Zielona Interia – 2,8 mln. W jej serwisach i aplikacjach użytkownik w styczniu spędził średnio godzinę, 21 minut i sekundę. W przypadku Grupy Wirtualna Polska były to dwie godziny, 49 minut i 16 sekund, a u Ringier Axel Springer Polska – dwie godziny, 14 minut i 21 sekund.
Cyfrowy Polsat przejął Grupę Interia od Bauer Media w połowie 2020 roku, płacąc 422 mln zł. W 2022 roku Grupa Interia zwiększyła przychody o 11,6 proc. do 113,18 mln zł, a przy większym wzroście kosztów jej zysk netto zmalał o jedną trzecią, do 13,29 mln zł.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-z-polsatem-pierwszy-raz-wyprzedzila-wirtualna-polske-i-rasp
(źródło www.wirtualnemedia.pl)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.