Do 21 marca przyjmowane są propozycje tekstów do dziesiątej edycji konkursu Biedronki Piórko. Po wybraniu pracy (17 maja) ruszy przyjmowanie projektów ilustracji. Książka pojawi się w sieci 14 listopada.
Piórko to projekt sieci Biedronka, mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Zwycięzcy konkursu, czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego, otrzymają po 100 tys. zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.
W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 uczestników. Zwieńczeniem Piórka 2020 było odsłonięcie ekologicznego muralu z okładką zwycięskiej książki. Powstały na warszawskim Powiślu mural stworzono za pomocą specjalnych farb, które pomagają oczyszczać powietrze ze smogu.
W komisji konkursowej (tekst) zasiadają: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa oraz aktor Wiktor Zborowski.
Łącznie w dziewięciu edycjach zgłoszonych zostało ponad 31 tys. prac tekstowych i graficznych. Wydane w jego ramach książki: „Szary domek”, „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda”, „O królewiczu, który się odważył”, „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy”, „Fabryka Marzeń”, „Brerep!”, „Sernik z kamieniami!” sprzedały się w ponad 560 tys. egzemplarzy.
Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl.
(źródło Piórko 2024)
Dział, w którym zamieszczane są drobne informacje z rynku wydawniczo-księgarsko-poligraficznego.